Čeští obchodníci, což už je zajímavější zjištění, vedle tuzemského trhu prodávají online nejčastěji do USA, Německa, Velké Británie, Francie, Kanady a Austrálie.
Téměř 80 % dotázaných spotřebitelů všech věkových skupin nakoupilo přes mobilní telefon, avšak pouze 63 % obchodů je optimalizovaných pro mobilní platby - toto číslo ovšem rychle roste, a i u nepříliš dobře optimalizovaných webů jde docela slušně nakupovat, byť pro uživatele to samozřejmě může být odstrašující.
"V České republice již 24 % malých a středních podniků využívá příležitost prodávat své výrobky a služby online – tedy podstatně větší procento, než je průměr všech 28 členských států EU (17 %). Je to příklad dobré praxe, protože data společnosti PayPal zároveň ukazují, že ti, kdo prodávají i do zahraničí, vykazují podstatně vyšší tempo růstu (14,3 %) oproti těm, kteří působí pouze na domácím trhu (2 %),“ říká Marcin Glogowski, generální ředitel společnosti PayPal ve střední a východní Evropě.
Při rozhodování o nákupu pomocí mobilního zařízení hrají podstatnou roli bezpečnost a důvěra. Celosvětově by se nakupovat mobilně kvůli obavám o bezpečnost zdráhalo 51 % respondentů, ale v některých zemích se zákazníci bojí téměř o polovinu méně, například v Japonsku (28 %). Ze zkoumaných zemí byli nejopatrnější zákazníci z hlediska mobilních nákupů ve Velké Británii (64 %), Austrálii (63 %) a USA (58 %) – tedy anglicky mluvících zemích. Vysokou míru obav o bezpečnost mobilního prodeje v průzkumu vyjadřovali i obchodníci a jedná se pro ně o nejzávažnější faktor, proč se nepouští do mobilní optimalizace. Každý pátý s mobilním prodejem váhá kvůli pochybám o kvalitě zabezpečení zákaznických dat.
Nabídka a poptávka po prodeji přes sociální sítě je vyrovnaná. Každý třetí dotázaný obchodník a každý třetí dotázaný spotřebitel uvádí, že užívá sociální média k prodeji, respektive nákupu. Údaje se však v jednotlivých zemích liší. Největší oblibě se těší v Indii, kde sociální média využilo v uplynulých šesti měsících k nákupu 57 % spotřebitelů. Co se týče nejčastěji užívaných typů sociálních platforem v celosvětovém měřítku, žebříček vedou Facebook, Instagram a WhatsApp (35 % respondentů, kteří nakoupili přes sociální média, k tomu užilo platformy vlastněné společností Facebook). S rostoucí oblibou prodeje přes sociální sítě bude stále ostřeji sledováno, jaká data jsou při nákupu shromažďovaná a jaké to může mít dopady, zejména s ohledem na pozornost, jakou zákazníci i obchodníci věnují bezpečnosti.