Když se řekne telekomunikace, málokomu už se dnes jako první vybaví klasický pevný telefon, nebo dokonce fax. Moderní telekomunikační služby představují široké spektrum služeb od mobilní telefonie a vysokorychlostní internet, přes chatovací aplikace a videokonferenční systémy, až po 5G sítě, VOiP a UC.
Proč přejít na moderní telekomunikační služby?
Jak už jsme zmínili v úvodu, pevné linky a dálnopisy nejspíš už ve vašem byznysu nepoužíváte. Správně děláte, podíl klasické telekomunikace v celkovém mixu služeb neustále klesá. To znamená, že i pokud se řadíte mezi menší firmy, je nezbytné, abyste v rámci firemní komunikace dovedli oslovit i ty zákazníky, kteří přecházejí (nebo už přešli) na moderní telekomunikační služby jako:
-
chatovací aplikace,
-
VoIP,
-
videokonference,
-
a komunikace prostřednictvím sociálních sítí.
Pokud se řadíte mezi společnosti, které už většinu výše uvedených prostředků v rámci firemní komunikace používají, vězte, že pokrok se řítí kupředu a stále je prostor k vylepšování. Řeč je o chatbotech a voicebotech, tedy moderních telekomunikačních technologiích využívajících algoritmy umělé inteligence a strojového učení.
Ukazuje se, že chatboti se stávají zejména v oblasti zákaznického servisustále populárnějším a preferovanějším komunikačním prostředkem – jsou totiž dostupní 24/7 a dovedou reagovat extrémně rychle. A především stále efektivněji „rozumět“ i komplikovanějším požadavkům vašich zákazníků.
Tip: Přečtěte si více o využití chatbotů v zákaznickém servisu.
Výhody sjednocené komunikace v podnikání
Jak jste na tom s interní firemní komunikací? Téměř určitě telefonujete a posíláte e-maily, pravděpodobně i chatovací aplikace, videokonference a sdílené soubory či kalendáře. Nejspíš už jste zažili, že vám v záplavě notifikací a neustálého vyzvánění unikla důležitá informace, ať už šlo o změnu termínu důležité schůzky se zákazníkem, nebo třeba aktualizované podklady k novému projektu.
A teď si představte, že nemusíte neustále být ve střehu a sledovat všechny komunikační kanály, nýbrž pouze jeden. Právě to je hlavní myšlenkou konceptu tzv. sjednocené komunikace (UC – United Communications), který agreguje prostředky firemní komunikace do jediného kanálu.
Představte si, že si ve firemním kalendáři naplánujete důležitou schůzku. Díky prostředkům sjednocené komunikace se o tom dozví váš šéf, kolegové, relevantní zákazníci, ale i chatovací aplikace a pracovní sociální sítě – ty v danou dobu patřičně zaktualizují váš status. A otravné notifikace či vyzvánění? Chytrá VoIP ústředna automaticky ztlumí váš telefon po dobu trvání schůzky, případě přesměruje příchozí hovory na vašeho kolegu – záleží jen na vás.
Proč se vám vyplatí sjednocená firemní komunikace?
Díky výše zmíněným výhodám komunikujete efektivně a šetříte čas váš, vašich kolegů, zákazníků a dodavatelů. A pokud se rozhodnete používat sjednocené telekomunikace formou cloudové služby, ušetříte i peníze:
-
Změníte váš stávající model investičních nákladů (CapEx) na výhodnější model provozních nákladů (OpEx).
-
Jste výrazně flexibilnější, jelikož můžete snadno měnit (zvyšovat nebo snižovat) počet dílčích licencí podle vašich okamžitých potřeb – vždy tedy platíte pouze za to, co reálně využíváte.
-
Šetříte interní náklady na pořízení, provoz a údržbu firemní telekomunikační infrastruktury a příslušné IT zaměstnance.
I vzhledem ke skutečnosti, že neustále roste počet lidí pracujících na dálku, se počáteční investice do modelu sjednocené firemní komunikace, který se pružně přizpůsobí vašim potřebám, dlouhodobě vyplatí.