Moje televize mi rozumí

28. 1. 2013

Sdílet

 Autor: © viperagp - Fotolia.com
Dobám, kdy televize byla pouze jednosměrným komunikačním kanálem, už brzy odzvoní.

S rozmachem „chytrých televizí“ se výrobci snaží jejich software co nejvíce personalizovat. Interakce v reálném čase působí velice zajímavě a možná ji někdo shledá i užitečnou. Nad konceptem se ovšem vznáší jedno velké ale…

 

Zábava na druhou

Společnost Flingo patří mezi největší producenty smart TV aplikací na světě. Už před prvním letošním signifikantním veletrhem výpočetní techniky CES 2013 představila svou platformu Samba. Ta funguje na libovolném zařízení se zobrazovací jednotkou – od smartphonů, přes tablety, až po počítače a televize. V paralelním oknu platforma nabízí kvízy, doporučuje podobná videa, zobrazuje trendy na sociálních sítích, zkrátka přidává běžné televizi zábavní nadstavbu.

Platforma disponuje svým vlastním rozpoznávacím rozhraním, takže z běžného digitálního vysílání si dokáže „vytáhnout“ vše potřebné o právě běžícím pořadu.

 

Za vším hledej peníze

Od svého založení před pěti lety sanfranciská firma Flingo dokázala vydělat už osm milionů dolarů, což samozřejmě neznamená, že by nechtěla utržit peněz ještě mnohem více. I z tohoto důvodu uzavřeli zástupci Flingo partnerství se společností Innovid. Od tohoto vztahu si vzájemně slibují vyšší výdělky. Pustí se spolu totiž do reklamy, která v dějinách televize nemá obdoby.

bitcoin školení listopad 24

Ani ten nejdelší blok reklam totiž není tolik efektivní, jako když koukáte na televizi a v paralelním okně na diváka vyskočí chvalozpěv spjatý s tím či oním filmem nebo seriálem. Jedná se o nejlepší možné cílení, jaké je v současné době k dispozici.

Jak se dá reálně využít? CEO společnosti Flingo Ashwin Navin tvrdí, že může například nalákat diváky do divadla. Ve správnou chvíli se v okně rozhraní objeví „call to action“ (výzva k akci) a co se má stát, stane se. Obě zainteresované společnosti mají v technologii vysokou důvěru, protože platit si nechávají jen za kliknutí na reklamu. Jestli ovšem majitelé digitálních televizí a ostatních gadgetů budou klikat natolik, aby se projekt vyplatil, ukáže samotný provoz.