Mediální magnát Rupert Murdoch se rozhodl svézt na vlně úspěchu tabletu iPad, kterému se bez rozporu podařilo rozproudit segment tabletů, a spolu s generálním ředitelem společnosti Apple Stevem Jobsem pracuje na speciálním deníku The Daily, který bude od začátku příštího roku dostupný prostřednictvím iPadů a posléze i tabletů s Androidem. Informaci včera přinesl server britského deníku The Guardian.
Právě iPadů, které vyrábí společnost Apple, jež má v čele s Jobsem na starost technologické pozadí celého projektu, se do dnešního dne prodalo přes 4 miliony kusů a blížící se vánoční nákupní horečka by dle předpokladu analytiků Gartneru měla tento počet navýšit až na částku přesahující 10 milionů.
The Daily bude vydávat Murdochovo gigantické vydavatelství News Corporation, mezi své tištěné či webové tituly jej však nezařadí. Deník bude nejprve dostupný skrze speciální aplikaci na iPadech a později bude zpřístupněn i uživatelům tabletů s open-source operačním systémem Android. Na trh tento deník vstoupí jako první svého druhu.
Cílit bude na obecnou čtenářskou veřejnost, které nebudou krátké a chytlavé články přinášet žádní nováčci, ale přibližně stovka ostřílených novinářů z magazínů The New Yorker, The New York Post, AOL, The Atlantic a New York Times. Deník bude zpoplatněn částkou jednoho amerického dolaru za týden (zhruba 18 Kč) a očekává se, že během prvních pěti let přiláká 100 000 - 500 000 čtenářů.
Se jménem Ruperta Murdocha se v poslední době hojně spojuje zpoplatnění webového zpravodajství, bez kterého dle jeho názoru není možné dělat kvalitní žurnalistiku. O zpoplatnění dvou nejčtenějších seriózních britských deníků na internetu se můžete dočíst v následujícím článku.