Novinku Musk oznámil, jak jinak, s pomocí tweetu. „Je to jediný realistický způsob, jak řešit převzetí moci pokročilými roji botů s umělou inteligencí. Jinak je to beznadějně prohraná bitva,“ zdůvodnil nové opatření.
Neověření uživatelé, tedy ti, kteří za Twitter neplatí, zároveň nebudou moci hlasovat v anketách.
Počet lidí, kteří za nadstavbové funkce u této sociální sítě platí, se podle serveru TechCrunch pohybuje kolem 385 tisíc. Což je velmi málo, když uvážíme, že loni v prosinci měl Twitter na celém světě přes 368 milionů aktivních měsíčních uživatelů.
Cena za Twitter Blue se liší podle toho, kde si uživatel odběr zaplatí. Ve webovém rozhraní Twitter inzeruje pro české uživatele cenu 156 Kč měsíčně nebo 2148 Kč při platbě za rok (bez DPH), v aplikaci na Androidu či iOS požaduje 249 Kč za měsíc nebo 2550 Kč za rok.
Nejnovější oznámení je třeba brát s velkou rezervou. Už v minulosti se ne vždy Muskovy vize dopředu zveřejněné v jeho v tweetech později realizovaly. Příkladem toho může být jeho únorový slib, že se společnost začne dělit o příjmy reklamy s předplatiteli Blue. Slíbil také, že do 5. března zpřístupní algoritmus Twitteru, což se dosud nestalo. Nyní Musk tento závazek posunul na 31. března, aniž by uznal, že předchozí slíbený termín nedodržel.
Loni síť krátce zavedla politiku zákazu odkazů na jiné sociální sítě jako Facebook a Instagram. Tento krok se jí však vymstil a po silné kritice od veřejnosti od něj upustila. Musk tehdy prohlásil, že každé zásadní rozhodnutí projde hlasováním v anketách na Twitteru.