Na internet chodíme častě než z mobilu

20. 6. 2018

Sdílet

 Autor: © bloomua - Fotolia.com
S rostoucí popularitou chytrých telefonů se z nich stále více lidí, stále častěji připojuje k internetu. Podle aktuální studie Connected Consumer Study dává čím dál více lidí přednost mobilnímu telefonu před počítačem.

Počet Čechů, kteří používají chytrý telefon, se za posledních pět téměř zčtyřnásobil, a internet na něm používají skoro dvě třetiny z nich. Očekávají však, že weby se i na mobilu budou rychle načítat a snadno ovládat.

Minulý rok používalo internet k osobním potřebám 81 % Čechů, z nichž 80 % se k internetu připojovalo denně. Díky rostoucímu ekosystému a neustálému přílivu inovací roste počet dostupných zařízení.

„Průměrný Čech tak dnes vlastní 2,7 zařízení připojených k internetu. Během posledních pěti let vzrostl počet Čechů používajících chytrý telefon ze 17 % v roce 2012 na 65 % v roce 2017, zatímco počítače se používají stále méně,“ říká František Štrupl, vedoucí retailového oddělení pro Českou republiku a Slovensko, Google.

Mladší skupiny mají k novým technologiím vždy blíže než starší generace, ale v žádném případě bychom neměli seniory podceňovat. Právě mezi nimi se u nás nachází mnoho internetových uživatelů – 64 % Čechů ve věku nad 55 let, kteří používají internet, se připojuje denně. Studie tak poukázala na další důležitý trend.

bitcoin školení listopad 24

Mobilní internet je atraktivní pro uživatele všech věkových skupin - např. ve věkové kategorii od 35 do 44 let používá 71 % lidí pro přístup k internetu chytrý telefon a u starších skupin jsou čísla také působivá. Ve věkové kategorii 45 - 54 je to více než polovina (53,5 %) a v kategorii 55+ jde o více než třetinu (34,6 %).

Vzestup mobilních zařízení ovlivňuje vyhledávání, sledování videa i nakupování na internetu. V roce 2017 tvořil v Česku podíl uživatelů internetu, kteří využívají chytrý telefon alespoň stejně tak často jako počítač, 44 % u vyhledávání, 29 % u sledování videí a 16 % u nákupů na internetu. To znamená více jak dvojnásobný nárůst oproti roku 2013 (15 % u vyhledávání, 8 % u sledování videí a 7 % u nákupů online).