Společnost Dell v minulém týdnu podepsala dohodu o akvizici firmy Everdream, která je poskytovatelem SaaS služeb pro vzdálenou správu desktopů. Jedná se už o druhou podobnou akvizici v této sféře poté, co Dell koupil SilverBack Technologies.
Jak je tedy vidět, Dell již nechce být "pouhým" prodejcem hardwaru a snaží se hledat nové příležitosti, v nichž by mohl uspět. Dříve byl znám jako úspěšná společnost, která svojí širokou nabídkou uspokojuje nejrůznější požadavky podnikových zákazníků, nicméně v poslední době se situace na trhu mění a zákazníci se poohlíží i po dalších službách. Dell však zůstává v pozadí a jiné firmy jej předbíhají.
Ian Brown, analytik v IT Services Practice společnosti Ovum říká, že dnes je naprosto nutné mít připravená komplexní řešení služeb jako odpověď na potřeby klientů. Zmíněné akvizice dávají podle Browna Dellu opět šanci zvýšit svůj podíl na trhu. Od té doby, co jej překonal v prodeji počítačového hardwaru Hewlett-Packard, zdá se, že si Dell začíná uvědomovat, že zákazníci v současnosti potřebují víc, než jen nabídku rozmanitého hardwaru od jeho distributorů. HP byla vždy společností, která kladla důraz na služby a management všech systému a i když si toho byl Dell podle Browna vědom, málokdy přišel s něčím dalším kromě prodloužené záruční doby. To se však musí změnit, pokud chce být společnost i nadále úspěšná.
Brown věří, že na trhu je pro Dell místo v pozici firmy, která nabízí kvalitní infrastrukturu a s ní i software pro její správu. Zmíněné akvizice jsou možná jen začátkem cesty, po které Dell míří a rozhodně není společností, která by se nechala z trhu snadno vytlačit. Nechme se tedy překvapit, s čím přijde příští rok a jaké ovoce jeho akvizice přinesou.
Přečtěte si také:
Dell v oblasti úložných řešení roste nejrychleji
Dálková správa jako služba pro SMB