Hlavní navigace

Nahota v Halo 2

26. 5. 2007

Sdílet

Nudistický obsah v Halo 2 stojí za odložením prodeje této hry, určené pro systém Windows Vista. To pro Microsoft není dobré - Halo 2 má podpořit přechod domácích uživatelů z Windows XP na Windows Vista. A řada rodičů nebude po této zprávě takovému kroku nakloněna.

CS24

22. květen byl původně dnem, kdy si mělo Halo 2 najít cestu ke svým zákazníkům. Tedy po jeho odložení z 2. května, kdy Microsoft oznámil, že děla ještě nějaké úpravy. Uvedení bylo však nyní přesunuto až na 31. květen. Vysvětlení Microsoftu je strohé, ale výstižné – první verze Halo 2 for Windows Vista obsahuje obskurní chybu v obsahu včetně částečné nahoty.


Microsoft tedy musel přistoupit k označení tohoto, již rozdistribuovaného, úvodního balení nálepkou, která obsahuje příslušné varování. Nyní vydávané revize již tuto „chybu“ nebudou obsahovat.

Následně se na stránkách hry objevil 2MB patch, který „obsahovou chybu“ odstraní. Implementace tohoto patche má být volitelná.

Pro Microsoft je to nepříjemná událost. Stačí vzpomenout na podobný „úlet“ s modifikací "Hot Coffee", která odemknula sexuální scény ve hře Grand Theft Auto: San Andreas. Po zjištění, že hra něco takové obsahuje, se zvýšil lehce i její odbyt, nicméně následná štvanice na tvůrce byla vcelku ohromující. Hra se z hodnocení vhodnosti M (Mature 17+) dostala do skupiny AO" (Adults Only 18+), což znamená v USA dosti nepříjemné restrikce při prodeji (nesmí být běžně vystavena ve stojanech ve výlohách apod.). Navíc se do věci zapojili i zákonodárci, včetně senátorky Hillary Clinton, kteří požadovali vyšetření této záležitosti i případné potrestání zodpovědných osob.

Navíc řada amerických rodin po této zprávě zkratkovitě dojde k jednoduché rovnici: Halo 2 = nahota = Vista. Tak takovéhle svinstvo do našeho baráčku rozhodně nechceme. A to je problém. Jak se totiž přesvědčila řada firem, takovéto úvahy nejsou trhu cizí.

V Evropě bude Halo 2 oficiálně uvedeno 8. června.

Poznámka redakce: Věříme, že Halo 2 s nálepkou se stane „sběratelskou edicí“ a z pultů zmizí téměř okamžitě. V Evropě bychom podezírali producenta z marketingového triku, jak zvýšit zájem o svůj produkt, nicméně v prudérních Spojených státech je to skutečně na pováženou. Uvidíme, které občanské sdružení, zájmová skupina nebo některý z politiků podá na Microsoft žalobu. V USA nezačíná totiž v těchto případech otázka slovem zda, ale kdy.

- - Tomáš Jirásko