Konec dalšího vývoje Guitar Hero nebyl žádným překvapením. I přesto, že tuto událost předpověděly stovky hráčů, však Activision Blizzard rozpoutal skutečný rozruch. Jelikož je totiž tato firma známá pro takzvané ždímání suchého hadru, které už nám předvedla u vícera titulů, byla většina lidí překvapená, že se společnost vzdává své „dojné krávy“. To nás tedy nutí přemýšlet, zda to je s hudebními hrami opravdu tak, jak to momentálně vypadá. Naše odpověď vás nicméně možná také překvapí: myslíme totiž, že ne.
Žánr potřebuje umělé dýchání
Správná analýza problému vyžaduje první a zároveň nejvíce zásadní krok, a to otázku, co k tomuto problému vedlo. Zde máme štěstí, protože odpověď na sebe nenechá dlouho čekat – je to málo hratelnostní inovace a čerstvého materiálu, který tento žánr tak moc postrádá. Nejde sice o nic světoborného, jelikož se tvůrci snaží dát svým hrám masáž srdce už dlouhou dobu. Podle nás se to každopádně podařilo pouze třem titulům: prvnímu Guitar Hero, prvnímu Rock Bandu a Rock Bandu 3. Stačí se zpětně podívat a zeptat se, kolik her v rámci obou konkurenčních značek s sebou s vydáním dalších a dalších her přineslo plastové nástroje s téměř neznatelnými vylepšeními? Téměř všechny.
Zmiňovaný Rock Band 3 se však situace chopil nejlépe, a do stojatých vod hudebních her přinesl zejména přepracovanou hratelnost (co se týče hry na kytaru) a hardwarovou novinku ve formě miniaturních kláves. To samozřejmě na uživení titulu na pár let stačí, nyní je potřeba správně zajistit tok nových skladeb a obsahu, tedy DLC.
To rovněž nebude nikterak těžké, jelikož k tomu již mají Harmonix solidně nakročeno díky Rock Band Network. Ačkoliv jsou tam v této době už celkem zajímavá čísla méně známých písní či těch známějších, pořád se dá mluvit o místě pro zlepšení a růst. Klíčem totiž není vydávání disku, na němž je poskládaných několik náhodně namíchaných skladeb, ale doprava správného obsahu k tomu správnému hráči. Jestliže je tedy vaše oblíbená skladba nově na Rock Band Network, mělo by být základní potřebou vývojářů k vám tuto informaci za každou cenu dostat.
Urob si sám
Stejně tak by možná nebyl špatný tah dát více prostoru muzikantům, kteří, pokud by měli potřebné prostředky, by si mohli sami přepisovat vlastní tvorbu do Rock Band formy. To samozřejmě není nic lehkého a je k tomu potřeba pokročilé znalosti programování, spojily-by však hlavy obě strany, snad by ze spolupráce něco zajímavého vzešlo. K přidání skladby do Rock Bandu je nicméně nutné mít nahrávky všech nástrojů v songu odděleně, a znát skutečně každé brnknutí, úder a prstoklad. To pro lepší kapely, které by k Harmonix měly mířit spíš, neměl být žádný velký problém.
Jak to však s hudebními hrami dopadne, to je zatím ve hvězdách. Stále doufáme, že se Rock Band jen tak nevzdá a pokusí se nám poskytnout něco, co udělá další velký krok vpřed v rámci virtuálního muzikantství. Smrt jedné značky totiž rozhodně neznamená, že jde do hrobu celý žánr.
Zdroj: GamePro.com