Smlouva s Googlem totiž generovala asi 80 % ročních příjmů Mozilly, v loňském roce to bylo konkrétně 103,5 milionu dolarů. Celkové příjmy z vyhledávání pak tvořily 98 % příjmů Mozilly a jen zbytek byly různé další příjmy jako dary.
Tento krok Googlu je víceméně logický a dal se očekávat, protože Mozilla je pro něj konkurencí a v současnosti, kdy Chrome narostl již do pozice, kdy téměř vyrovnal nebo podle některých údajů již předehnal Firefox (více viz článek Chrome definitivně poráží Firefox), není v zájmu Googlu Mozillu dále podporovat. Pro Budoucnost tohoto open source projektu je proto nejasná, i když podle některých komentátorů již ztratil svoje původní opodstatnění, které měl jako hlavní konkurence a alternativa k Internet Exploreru a sama Mozilla svým přístupem k vývoji, když přestávala udávat tempo, ale spíše jen následovat trend, již odradila řadu svých dřívějších fanoušků.
Mozilla se nyní snaží získat alternativní zdroj financí, které potřebuje na svůj provoz a na další vývoj Firefoxu. Žádá v této souvislosti o příspěvky na svůj provoz a natočila i video s názvem „Příběh Mozilly“ (pod článkem), který vysvětluje kořeny organizace a také význam Firefoxu jakožto komunitního projektu pro celý ekosystém webu. Mozilla tvrdí, že chce chránit web, který miluje a tím, že je neziskovou organizací, má v tomto jedinečnou pozici, protože její zájmy jsou jiné, než u komerčních organizací. Vývoj Firefoxu podle ní není spojen se zájmy akcionářů, ale s požadavky uživatelů.
Mozilla ve videu také zmiňuje některé funkce, za kterými stála, jako je třeba funkce Do Not Track, která má omezit sledování uživatelů, dále mobilní verzi Firefoxu a práci s webovými aplikacemi ve Firefoxu. Mozilla také vyvíjí i vlastní mobilní platformu Boot to Gecko, postavenou na Androidu, kterou chce rozšířit mobilní ekosystém a s níž chce docílit toho, aby mobilní svět nezůstal uzavřený a centralizovaný. Nicméně je pravděpodobné, že i přes emocionální charakter tohoto videa se její situace s nejrůznějšími příspěvky a dary nevyřeší a pokud Mozilla neuzavře podobnou smlouvu jako s Googlem, nemá podle komentátorů příliš možností dále fungovat v takové podobě jako dosud.