Návštěvnost českého internetu v roce 2009 - známe přesná čísla
Projekt NetMonitor, který je v ČR chápán jako etalon měření internetové návštěvnosti, podstoupil v roce 2009 přechod na novou metodiku. V porovnání vývoje návštěvnosti s rokem 2008 lze po změně metodiky pozorovat především výraznější nárůst počtu reálných uživatelů doprovázený poklesem průměrně stráveného času na webu.
Ze statistik návštěvnosti vyplývá, že český internet nadále roste. Počet reálných uživatelů (RU) v loňském roce rostl nepřetržitě až do května. V červnu se již projevil pravidelný sezónní pokles spojený s hezkým počasím a dovolenými, avšak v dalších letních měsících návštěvnost opět mírně stoupala. Největší meziroční nárůst počtu reálných uživatelů (18 procent) nastal již v srpnu, tedy dva měsíce před přechodem na novou metodiku. V následujících měsících se sice již tempo růstu návštěvnosti zpomalovalo, ale i přesto dosáhla návštěvnost v prosinci 2009 svého historického maxima 5,51 milionu reálných uživatelů.
Je nutné připomenout, že se na nárůstu počtu uživatelů v posledním čtvrtletí podepsal přechod na novou metodiku měření od října 2009. S novou metodikou byla mimo jiné rozšířena cílová skupina internetových uživatelů z 12-79 let na starší deseti let.
V porovnání s rokem 2008 (viz graf níže) lze v předchozím roce pozorovat pravidelnější růstové tendence a méně výkyvů růstu návštěvnosti u letních a zimních měsíců.
Průměrně strávený čas na internetu (ATS) se v průběhu loňského roku spíše zkracoval. Na množství času, který uživatelé prosurfují na internetu, má větší vliv počasí, prázdniny, svátky a jiné sezónní vlivy. V prvním čtvrtletí roku 2009 strávili uživatelé na internetu nejvíce času a celoroční maximum v březnu dosáhlo hodnoty 32 hodin a 19 minut. V dalších měsících již ATS dosahovalo nižších hodnot.
Nejméně času prosurfovali uživatelé na internetu v září, a to necelých 25,5 hodiny. S koncem letních měsíců se ATS opět mírně prodloužilo, ale přesto se průměrně prosurfovaný čas ke konci roku zkrátil až na 26 hodin. Na zkrácení průměrné doby strávené uživateli na internetu může mít vliv rozšíření cílové skupiny o nejmladší a nejstarší uživatele.