Nebývá zvykem začínat článek úryvky tiskových zpráv, tentokrát učiníme výjimku.
Oficiální materiály BVV hovoří, že letošní Invex "představí více novinek než v
minulém roce, vystavovatelé si pronajali více plochy než vloni a vzrostl také
zájem zahraničních firem - jejich počet se zvýšil v letošním roce na 102
vystavovatelů z 20 zemí, Invex se letos rozrostl o 1 pavilon, celkem na 13."
Nezmiňují se však o faktu, že celkový počet vystavovatelů poklesl o téměř 10
procent, alespoň pokud vycházíme z oficiálních údajů loňského a letošního
Invexu. Stejně tak mlčí o smutné skutečnosti, že dříve napěchované pavilony C,
D a L nebyly obsazeny vůbec a na zbývající výstavní ploše se vystavovatelé ani
návštěvníci nijak netísnili. První dva dny veletrhu jsou určeny především pro
odbornou veřejnost a další zájemce, kteří jsou ochotni za vstupné utratit 500
Kč, odměnou jim však většinou bývá klidnější atmosféra. Ve zbývajících dnech
výstavního týdne však Invex ožije náporem většího počtu návštěvníků.
I když jsme letos nebyli svědky dramatického oživení zájmu o veletrh, nelze
pořadatelům upřít snahu o přizpůsobení Invexu současnému stavu IT a změnám ve
způsobu prodeje, propagace a komunikace se zákazníky. Veletrh je nově tematicky
rozčleněn do čtyř okruhů. Invex Classic pokračuje v tradici minulých ročníků a
je určen převážně pro profesionály z oblasti hardwaru, softwaru, reprodukční,
prezentační techniky a mobilních komunikací. Invex Business využívají
obchodníci k osobním schůzkám směřujícím k domluvení nových aktivit. Invex Home
je, jak název napovídá, namířen především na koncové domácí uživatele, kteří se
v jeho rámci mohou seznámit s novinkami v oblasti spotřební elektroniky a
digitální technologie. Pokračováním minulých expozic Game Hall je Invex Game, v
němž (stejně jako vloni) hledají hráči bez rozdílu věku nové herní tituly a
mohou se zde osobně střetnout s protivníky z on-line her.
Samostatné expozice velkých a renomovaných značek jsou dnes spíše výjimečné,
neboť volí cestu prezentace a oslovení zákazníka prostřednictvím prodejních
partnerů. Tento způsob prezentace může být pro určitou skupinu zákazníků
přínosem, jelikož v jednom stánku najdou hojnější nabídku více značek, ale pro
jiné to znamená bezcílné bloudění pavilony, stejně jako když v hypermarketu
hledáte své oblíbené rybičky.
Pokud jste na Invexu byli, můžete následující řádky v klidu přeskočit, viděli
jste shodné expozice jako my. V opačném případě vás nyní seznámíme se
zajímavostmi, na které jsme narazili. Majitelé předplacených karet Oskar a
Eurotel se slzami v očích pokukovali po zákaznících T-Mobilu, jejichž telefony
podporují technologii Edge. Tímto signálem bylo totiž pokryto výstaviště i
přilehlé městské části. Zájemci o netradiční projekční technologie se
shlukovali u stánku AV Media v pavilonu E, v jehož rámci společnost Gali-3D
představovala nové technologie v trojrozměrném zobrazování. Canon představil
návštěvníkům novou skupinu tiskáren a multifunkčních zařízení Pixma, Lexmark
překvapil levnou multifunkční tiskárnou a fototiskárnou s barevnými náhledovými
displeji. Pracovníci společnosti Oki s úsměvem vysvětlovali zájemcům, že nízká
cena v jejich expozici barevných tiskáren opravdu není překlep. U stánku
společnosti Fox Computers jsme měli možnost nahlédnout do útrob počítače
osazeného nejnovějším procesorem AMD FX-55 a čipovou sadou nVidia nForce 4.
Stejně zajímavý byl i server se čtyřmi procesory Opteron a osmi gigabajty
operační paměti.
Milým překvapením byla prezentace produktu Zoner Software, při níž zpěvák Peter
Nagy vysvětloval výhody nové verze tohoto grafického produktu. Z jeho slov
přitom bylo patrné, že není jen náhodně vybranou celebritou, ale s funkcemi
programu je velmi dobře obeznámen a využívá jej i pro úpravy fotografií, jichž
je autorem.