Menší firmy i lidé hledající novou práci většinou využívají služeb klasických pracovních portálů, kde lze nalézt tisíce nabídek i uchazečů, oboje však pochybné kvality. Což může potvrdit každý, kdo nějaký čas práci hledal a ztratil čas obcházením pohovorů na pozice, které se v inzerátu možná tváří jako kdo ví co, nakonec jde však často například o jakési pochybné finanční poradenství nebo dokonce zbytečné obvolávání lidí či prodávání kreditek na ulici.
Stejně jako personalisté inzerující na těchto portálech ztrácejí čas s lidmi, kteří se v životopisu tváří jako mistři světa a ve skutečnosti neumí vůbec nic.
U nás byla tato sociální síť (stejně jako většina ostatních) ze začátku přehlížená, ale dnes už se pro personalisty stává jedním z hlavních nástrojů náboru zaměstnanců – což speciálně platí u technických oborů, IT a marketingu. Personalisté si mohou uchazeče na této sociální síti proklepnout a na pohovor pozvat jen takové, kteří je opravdu zaujmou, ať dovednostmi, nebo sebeprezentací.
U některých pozic je výhodou suché vyjadřování a uvedení faktů o sobě a svých bývalých pozicích, jinde je naopak vítaná kreativita.
Personalista na LinkedIn může také poznat, jak se uchazeč o svůj obor zajímá, podle jeho aktualizací, diskuzí nebo publikovaných článků.
Na rozdíl od klasických životopisů dává profil na LinkedIn vyniknout osobnosti uchazečů o zaměstnání i firem samotných. Určitě se vyplatí mít profil udržovaný a nabitý informacemi.
LinkedIn však rozhodně není užitečný jen pro ty, kteří se porozhlížejí po nové práci, je to také ideální zdroj nových kontaktů a informací z oboru.
Pokud patříte mezi ty, kteří LinkedIn z jakéhokoliv důvodu ignorují, právě teď je ten správný čas svůj názor přehodnotit.
Markéta Gajdošová
Autorka se zajímá o teorii IT i všech příbuzných oborů. Zaměřuje se na nejnovější technologie a snaží se je také využívat.