V případě BlackBerry je totiž možné mnohem jednodušeji kontrolovat data, která zde uživatelé mají uložena. Situace se ale bude muset změnit. Každá další generace zařízení Applu je totiž propracovanější. Po uvedení iPadu pak tlak na nasazení zařízení Applu v podnikovém prostředí ještě vzroste.
Analytici dotazovaní CSO upozorňují, že v případě iPhonů je ve skutečnosti těžké zabránit, aby své soukromé iPhony lidé pro práci s podnikovými daty používali už dnes – např. pokud mohou vzdáleně číst svoji poštu. Steve Green, dřívější manažer zabezpečení v Sun Microsystems, uvádí, že firmy by se spíše měly snažit uživatele vzdělávat – naučit je používat PIN či či nastavit bezpečné varianty připojení, než iPhone plošně zakazovat. To má smysl jen tam, kde se na bezpečnost kladou speciální požadavky (vojenství, finanční služby...).
Další dotazovaní upozorňují, že nejde ani tak o samotný iPhone, ale o poskytovatele služby (jaké nabízí zamykání apod.). Kritika směřuje hlavně na náročnost správy – není způsob, jako pro více zařízení centrálně a jednotně nastavovat a vynucovat bezpečnostní politiky (respektive řešení typu Exchange ActiveSync lze obejít a neřeší problém univerzálně). V případě bezpečnostní chyby nelze provést bezdrátovou aktualizaci softwaru, vše se musí řešit po připojení k počítači přes iTunes. Hesla i hardwarové šifrování lze poměrně snadno obejít, alespoň to bylo několikrát demonstrováno u starších modelů. Jinak řečeno: Vše, co se dostane na iPhone, musí být posuzováno jako ohrožené.
Zdroj: CSO