NecroVisioN - zabijáci upírů

24. 10. 2007

Sdílet

Válka mezi vampíry a démony neproběhne v budoucnosti, ale vypukla už v období první světové války. Alespoň tomu tak bylo v alternativní historii připravované akční střílečky NecroVisioN.

Válka mezi vampíry a démony neproběhne v budoucnosti, ale vypukla už v období první světové války. Alespoň tomu tak bylo v alternativní historii připravované akční střílečky NecroVisioN.



Všemožné obludy, ať už jde o zombíky nebo jiné jim podobné záhrobní a pekelné potvory, se na nás valí ze všech stran. Nevadí jestli nás straší z filmů, či her, člověk získává skoro až pocit, že se vyskytují opravdu mezi námi. Někdy jsme za to rádi, třeba když vyjde kvalitní kousek jako Resident Evil 4 (platí pro PS2 verzi ) nebo BioShock. Ovšem najdou se i horší kousky, díky kterým se váš pohled na nestvůry změní na negativní. Brzy se o vaší přízeň bude ucházet další, poměrně atraktivně vypadající „obludný“ titul nazvaný NecroVisioN.



První informace o této FPS vypluly na povrch již v létě roku 2006. Tehdy se očekávalo vydání titulu na konci téhož roku, ovšem vývoj nešel podle plánu a tak si musíme počkat až do půlky příštího roku. Nepochybně je prodloužení prací na hře pozitivní, neboť herní kód nebyl zřejmě v ucházejícím stavu, proto mu posunutí vydání jen prospěje. Jediné co nám momentálně krátí čekání je slušná nadílka screenshotů a animací. Pojďme si tedy shrnout, co na nás zombíci chystají tentokrát.



„S postupnými změnami prostředí souvisí i zbrojní arzenál, který se rozhodně neomezí pouze na autentické střelné zbraně.“



NecroVisioN nás přenese zpátky v čase do období první světové války, konkrétně do roku 1916. Opět tedy budeme mít po UberSoldierovi a novém World in Conflict čest s alternativním pohledem na historii. Nemusíme se však bát zmutovaných supervojáků, nýbrž vampírů a démonů. Těžko říct, zda-li by supervojáci nebyli příjemnějšími protivníky. Na planetě zemi zuří válka mezi rasami právě démonů a vampírů, za což mohou především lační vysávači krve. Ti se již před stoletími ukryli v podzemí, kde si dlouho kousali nehty nudou, aby nakonec objevili velice mocné nerostné bohatství, se kterým následně experimentovali. Z takových pokusů málokdy vzejde něco dobrého a u vampýrů rozhodně nenastala výjimka. Krom toho, že se jejich civilizace posunula vývojově vpřed a naučila se novým schopnostem, se jim omylem podařilo otevřít bránu do světa démonů, kteří neváhali přijít na výlet na matičku Zemi. Démoni svojí převahou začali upíry drtit. Ti si to pochopitelně nenechali dlouho líbit a začali posilovat svojí armádu a nebáli se šáhnout ani do lidských řad, čehož se později chytli i démoni a zareagovali shodnou taktikou. Tady přichází na řadu hráč, který se objeví v řadách nepřátel Země.



Z počátku se hra bude držet realistických předloh první světové války, takže narazíme kromě nestvůr i na obyčejné vojáky. Jak ovšem bude příběh nabírat obrátek, dočkáme se mnohem tužších a schopnějších nepřátel, kteří se na nás budou valit ve fantazijních lokacích. Fandové realistických válečných akcí hru zřejmě po pár okamžicích vypnou, neboť pokud je nám dobře známo, na bojištích západní či východní fronty žádní upíři ani démoni (kromě těch ze špatného jídla) nepoletovali. S postupnými změnami prostředí souvisí i zbrojní arzenál, který se rozhodně neomezí pouze na autentické střelné zbraně. Vedle nich totiž naleznete k použití i účinnější vymyšlené kvéry a chybět nebude ani možnost užití magie. Naskýtá se nám tak velice lákavá možnost tyto dva druhy zbraní kombinovat, z čehož může vzniknout chytlavá hratelnost. Ostatně s tou autoři počítají.



Jednotlivé lokace by měly být rozmanité, což je údajně hlavním mottem vývojářů z Farm 51. V ní jsou seskupeni tvůrci Painkillera doplnění o další zkušené vývojáře. Každá mise bude nabízet několik způsobů jak ji dokončit. Na své si přijdou vyznavači právě Painkillera, kteří za pomoci hrubé síly mohou během chvíle pokosit stovky nepřátel. Koho by takový přístup po čase přestal bavit, může se vydat chytřejší cestou za pomoci prostředí a různých puzzlů. Okolí má být poměrně interaktivní a bude se moci využít k likvidaci protivníků. Ti by se rozhodně neměli nechat lehce zabít, což slibuje nelehké, ale o to zábavnější boje. Rasy nepřátel se rozhodně neomezí pouze na vampíry a démony, ale dočkáme se i zombíků, kyborgů atp. Zkrátka se na nás chystá velice rozmanitý mišmaš.



Mimo intenzivního singleplayerového zážitku si autoři dávají záležet i na hře více hráčů. Ta má být v základu rozdělena do dvou tříd. První se bude soustředit na realističtější momenty singleplayeru a nabídne autentická bojiště z 1. světové války. S tím nás čekají nejen klasické módy jako deathmatch, ale dojde i na plnění zadaných úkolů. A aby nebyli démoni naštvaní, tak se i jejich fantazijní svět dočká multiplayerové verze. V ní dostanete na výběr, zda se přidáte k lidem, vampírům, nebo právě démonům. Uvidíme, jak moc velký rozdíl mezi těmito dvěma částmi bude. Snad se nebude omezovat jen na odlišné prostředí.



Co už teď můžeme pochválit je grafické zpracování. Hru pohání vylepšený engine z Painkillera a rozhodně je připraven čelit náporům velké konkurence. Nabízí nejmodernější grafické vychytávky, takže se dá NecroVisioN zařadit mezi next-gen tituly. Ostatně dříve byla hra kromě PC oznámena i pro Xbox 360, ovšem v poslední době je slyšet jen o PC verzi, takže „xboxáci“ musí žít v nejistotě. Engine je schopen pohánět velké bitvy na rozlehlých lokacích, což slibuje velice intenzivní souboje. Nicméně jak to s rozlehlostí nakonec bude je ve hvězdách, přeci jen zveřejněné obrázky ukazují hru buď v podzemí, nebo v příkopech a když už je vidět něco z venkovního prostředí, není jasné, jak daleko nás tvůrci nechají zajít.



NecroVisioN rozhodně nepřekypuje originalitou, nicméně o to v něm ani nejde. Hlavní je intenzivní zážitek z hraní, ke kterému má titul zatím našlápnuto velice dobře. Rozhodně se nedočkáme druhého BioShocku, ale i tak na NecroVisioN můžeme vzhlížet s nemalými nadějemi. Ostatně ani tvůrci nemají s hrou malé ambice. Při oznámení nám byla slibována jedna z nejlepších FPSek tehdejší next-gen nabídky. Jenomže to bylo v roce 2006, od té doby jsme se dočkali BioShocku a Halo 3, takže uvidíme jak se vývojáři s konkurenty poperou.

bitcoin školení listopad 24



Žánr: fisrt person akce
Výrobce: The Farm 51
Vydavatel: 1C Publishing EU
Multiplayer: ano
Datum vydání: 3. čtvrtletí 2008
Internet: www.1cpublishing.eu/game/necrovision

Autor článku