Need for Speed ProStreet

20. 7. 2007

Sdílet

Je-li vaším životním krédem potřeba rychlosti, je-li rychlost vaší drogou a jste na ní závislí, máme pro vás vítanou zprávu. S vařením nové dávky Need for Speed s označením ProStreet už dealer EA pomaličku končí.

Je-li vaším životním krédem potřeba rychlosti, je-li rychlost vaší drogou a jste na ní závislí, máme pro vás vítanou zprávu. S vařením nové dávky Need for Speed s označením ProStreet už dealer EA pomaličku končí.



Jedenáctý PC počin v rámci legendární sbírky závodních her každopádně slibuje být hodným a poslušným, narozdíl od pravidla porušujících Undergroundů či posledního NFS: Carbon. Už žádné ilegální ježdění po městských ulicích a ohrožování zákona dbalých řidičů, už žádné dělaní si dobrého dne z místních policistů. Král ulice tentokrát vzejde z úřady povolených a kontrolovaných akcí, kde si to s ostatními piloty vytuněných kár rozdáte před zraky diváků hltajících popcorn.



Vůně zakázaného ovoce se tak ze hry vytratí, na druhou stranu legalizace obsahu přinesla jiné a dozajista také velmi šťavnaté plody. Kupříkladu souhlas dvaceti sedmi automobilek s destrukcí svých produktů. Autíčka konečně nejsou nesmrtelná a přišla o imunitu vizáže vůči nedbalé jízdě, každý střet se na nich podepíše. Signatura může mít podobu odřeného laku, vysypaných skel, uražených zrcátek či nárazníků, utržených kol a samozřejmě realisticky zmuchlané kastle. O všechno se stará propracovaný matematický model, vyvinutý ve spolupráci s odborníky z univerzity ve Vancouveru a podle dosavadních ohlasů si při bouračkách vede víc než dobře. Karamboly mají navíc vliv na pozdější chování vozu a byť zde v rámci zachování zábavnosti autoři s realismem trošku šetřili, počítejte s tím, že na třech kolech určitě nevyhrajete.



„ Autíčka konečně nejsou nesmrtelná a přišla o imunitu vizáže vůči nedbalé jízdě, každý střet se na nich podepíše.“



Nicméně i s netknutým vozem nebude cesta za vavříny pouhou formalitou. Jízdní model byl totiž kompletně přeorán a zavádí delší brzdnou dráhu nebo náchylnost ke smyku v zatáčkách. Nové NFSko zkrátka líně vyplouvá z arkádových vod, kurz: simulace. O příběhu se bohužel neví prakticky nic, s výjimkou toho, že bude. Pokud jde o informace o typech závodů, tam je situace jiná. Jednak si užijete klasického okruhového ježdění v balíku strkajících se aut, dále rychlostní souboj s policejním radarem na konci vymezeného úseku, Drift zaměřený na sbírání bodů smykováním a inovovaný o přítomnost dalších aut na trati a konečně Drag Race, který zřejmě nebude nepodobný soutěžím dragsterů, ale zatím ho nikdo z novinářů na vlastní oči neviděl.



Všem kláním je společné, že se odehrají za denního světla a na různých koutech planety v rámci soutěžních víkendů. S volnou jízdou po městě a hledáním výzev je tudíž amen. Co naopak nezmizí a dokonce bude znásobeno, je možnost úprav garážovaných miláčků. Jednak se podstatně rozšíří sortiment tuningových doplňků, přičemž díky technologii Autosculpt si je budete moci jako virtuální sochaři upravovat k obrazu svému, ale hlavně se těšte, že poprvé v historii dostanete nástroj ke štelování výkonu. Měnit půjde řada parametrů, hra vám sama napoví, jak se ta která změna projeví a dokonce půjde zvolené nastavení otestovat v aerodynamickém tunelu. Prostě NĚCO pro motoristické fajnšmekry.



Obří třešní na dortu je pak možnost výsledky své designérské a mechanické zručnosti transformovat do podoby plánků a ty si vyměňovat s ostatními hráči. Zkušení tvůrci si tak budou moci klidně vybudovat rozsáhlou klientelu z řad ostatních a stát se virtuálním Pininfarinou nebo Ferrarim, nabízejícím vlastní koncepty.



Hra má vyjít na všechny next-gen konzole a PC, přičemž počítačová verze údajně nebude o nic ošizena. To znamená jediné, grafické orgie! Čekají nás především dokonale propracované modely vozů, každý složený z minimálně 21 000 polygonů, které se zbaví nepřirozeného lesku a měly by tudíž působit zcela reálně. Tvůrci si také hodně dávají záležet na efektech kouře, takže na vizuální stránku, ale pochopitelně nejenom na ni, jsme vážně zvědavi a už se nemůžeme dočkat, až sešlápneme plyn.



Žánr: závody
Výrobce: EA Black Box
Vydavatel: Electronic Arts
Multiplayer: ano
Datum vydání: červen 2007
Internet: www.ea.com/nfs/prostreet