Need for Speed: SHIFT (PS3)

7. 10. 2009

Sdílet

Většinu mých vzpomínek na Need for Speed zahrnují rychlé a zběsilé závody, honičky s policií v otevřeném světě a úsměvné historky.

Závodní simulátory nejsou sériemi, které by se příliš vyvíjely. Samozřejmě, ProStreet měl kapku reálnosti, ale většinou se pohyboval na pomezí simulátoru okruhů a arkádovovým závoděním. Je tedy příhodné, že nový díl série NFS se jmenuje SHIFT, protože společnost se snaží přeřadit produkt jiným směrem.

NFS SHIFT

Top Gear

SHIFT je vyvedeno tak skvěle, že přebere všechny fanoušky Forzy, aniž by si znepřátelila své rychlostí posedlé publikum. Ruku v ruce s tradicí jde SHIFT i v nastavitelnosti. Pokud například dostatečně nevybíráte zatáčky během úvodního závodu, hra vám v těchto úsecích automaticky přibrzdí. Pomocník řidiče a UI jsou samozřejmě upravitelné, takže hardcore hráči mohou nechat vše vypnuté a užívat si realistickou jízdu, zatímco n00bové mohou pomocníkem kompenzovat nedostatek řidičských schopností. Já si vybral nastavení někde uprostřed a naprosto mi sedlo.

NFS SHIFT

Díky novému systému zvyšování úrovní a zkušenostem jsem byl svým závoděním naprosto posedlý. Ať už driftujete, blokujete nebo bouráte do soupeřů, vždy obdržíte zkušenosti, které (spolu s pozicí v cíli) vás na žebříčku posouvají výš a získávají vám hvězdy. Hvězdy vám odblokovávají další auta, předměty a také vám umožňují vstupovat na různé akce. Klasickou pyramidovou strukturu zachraňují prvky RPG a rapidní proud odměn.

NFS SHIFT
Zážeh

Naneštěstí jsem při získávání úrovní tvrdě dojel a airbag mi skoro urazil hlavu. Ve většině RPG musíte narazit na chvíli, kdy prostě musíte dělat ty nudné věci, abyste mohli pokročit. Závody jeden na jednoho a drifty se změnily v naprostou frustraci a zvyšující se obtížnost vyžadovala naprosto bezchybné řízení. Proměnlivá obtížnost vše dělá ještě horší a občasná zasekanost UI také není to pravé ořechové. Dokonce i při snížení obtížnosti na tu nejjednodušší jsem měl problémy postoupit dále.

NFS SHIFT

Není to ani tak obtížnost, co mě dost štvalo, ale náhlé změny v tempu. Slepě jsem rozhazoval peníze, které jsem vyhrál, na vylepšení výkonu auta, protože upravování zevnějšku je omezeno pouze na výměnu karoserie, namísto klasického upravování jednotlivých prvků. To však byla při získávání největší odměna. Dlouhou dobu se těšíte, až si konečně budete moci upravit zevnějšek auta a konečně je tu. To je největší úlet na celé hře, kdy se můžete jako v každém jiném RPG potěšit odměnou za dokončené úkoly. Multiplayer kupodivu také není špatný: body zkušeností a peníze se vážou pouze k vašemu offline účtu a na internetu jich jsou spoustu. Takže neváhejte a vydejte se nějaké vyhrát.

NFS SHIFT

První v cílové rovince

Hra odvedla skvělý kus práce díky odměnám za vaše výkony a díky tomu je SHIFT zábavnou a chytlavou závodní hrou. Pro budoucí díly připravila skvělé základy, jen doufejme, že pokračování nezadupnou brzdu, nezařadí zpátečku a nepřejedou na okresní silnice, protože by to byla veliká škoda.

NFS SHIFT

PRO: Neuvěřitelně realistické; výborný systém odměn.
PROTI: Opakující se výkyvy v obtížnosti a vygumovaná UI; dost slabá upravitelnost.

VERDIKT: Need for Speed je skvělá závodní série známá svými vysokooktanovými otřesy. Poslední díl série, SHIFT, rozhodně značku nebrzdí a brzy lze očekávat další díl.

NFS SHIFT

bitcoin školení listopad 24

Autor: Mitchell Dyer, GamePro.com

Překlad: David Kindl