Svůj první komerční software začal Karel Janeček vyvíjet v roce 1996. Šlo o elektronického pomocníka pro karetní hru Black Jack. Svého času jsou o nejlepší a nejrychlejší simulaci profesionálního hraní Black Jacku na světě, který používali ti nejlepší hráči.
„Hned první verze, kterou jsem napsal, byla devětkrát rychlejší než tehdejší konkurence, kterou používali profesionálové,“ říká Karel Janeček v podcastu Computerworldu. Vyšší rychlost prý byl důvod, proč začal software nabízet komerčně. Za chvíli se stal dominantním hráčem, ale postupně zase výsluní hazardních her opustil, protože pro nedostatek času nemohl nabízet patřičnou podporu zákazníkům, tak ho časem předběhly jiné profesionální herní simulátory.
Inspiraci k vývoji softwaru získal třeba při návštěvách kasin nejen v Las Vegas, kam však postupně zakázali vstup, protože počítal karty.
„Když kasino zjistí, že nad ním máte matematickou výhodu, protože počítáte karty, tak se s vámi zdvořile rozloučí. Dnes už se tím ovšem živit nejde, nemá smysl počítat karty, když balíčky karet míchá stroj a ne krupiér. To se nedá vyhrát,“ upozorňuje Janeček.
Pak začal využívat znalosti ze studií na Matfyzu a vybudoval firmu pro vysokorychlostní automatické nakupování na burze RSJ. Zlom úspěchu přišel ve chvíli, kdy si mohli přikoupit servery přímo v prostorách burzy.
Dnes se už z podnikaní s RSJ spíše stáhnul a věnuje se filantropii a svému inovativnímu volebnímu systému D21 a tvrdí, že díky novým technologiím máme poprvé v historii lidstva možnost skutečně změnit svět k lepšímu. V našem podcastu pak mimo jiné vysvětluje jak. Poslechněte si ho.
Podcast vznikl za podpory společnosti Oracle, a je k dispozici na Spotify i iTunes.