Rozsudek byl vydán okresním soudem v Berlíně v rámci případu, kdy Google žalovala Federace německých spotřebitelských organizací (VZBV), jež zveřejnila soudní rozhodnutí ve čtvrtek na svém webu. Uživatelé Googlu, kteří napíší e-mail na adresu „support-de@gmail.com“, obdrží automatickou odpověď, v níž stojí, že Google kvůli vysokému počtu požadavků e-maily nečte ani na ně neodpovídá. Uživatelé jsou následně odkázáni na Často kladené otázky a další databáze s radami, které však často problém nevyřeší. Tato forma komunikace však neodpovídá požadavkům platného německého telekomunikačního zákona, podle kterého společnosti musejí zajistit, aby s nimi uživatelé mohli vést rychlou a účinnou elektronickou komunikaci. VZBV ve své žalobě tvrdila, že Google tomuto požadavku nedostál a jeho podpůrná e-mailová adresa je „černou skříňkou, v níž zprávy jen mizí“.
Soud s argumentací VZBV nakonec souhlasil a rozhodl, že automaticky generované e-maily neodpovídají požadavkům zákona. V rozsudku se uvádí, že pokud je jasné, že příchozí emaily nebudou čteny, nemůže toto být považováno za efektivní komunikaci ve smyslu telekomunikačního zákona. Soud však jedním dechem dodal, že není nutné, aby byl nyní zaměstnanci Googlu každý e-mail zkontrolován a zpracován samostatně. Společnost však musí uživatelům poskytnout možnost zkontaktovat ji pomocí e-mailu.
Je tak na Googlu, jak se k příchozím e-mailům postaví. Pokud Google nezmění své chování, může mu být udělena pokuta až do výše 250 000 euro, tedy v přepočtu téměř sedm milionů korun. VZBV verdikt uvítala s tím, že společnosti jako Google by měly být schopné poskytnout svým uživatelům dostatečnou podporu. Google se proti rozhodnutí může odvolat, zda tak učiní však zatím není jasné.