Je docela pravděpodobné, že se řadíte k těm, kteří disponují potenciálně kompromitujícími fotografiemi na Facebooku, profesionálně nevhodnými tweety či veřejně plně přístupným profilem na LinkedIn. Nedopusťte, aby se tyto záznamy vymkly vaší kontrole a zkomplikovaly jinak hladce probíhající proces pracovního pohovoru. Využijte následujících deset tipů pro pozitivní ovlivnění výsledků vyhledávání vašich osobních informací na Googlu, díky čemuž možná nepřijdete o vysněnou pracovní pozici.
1. díl článku: Úvod do problematiky & Dávejte pozor na to, co sdílíte
2) Začněte hned – i v případě, že práci právě nehledáte
Je důležité „vygooglit“ své jméno v dostatečném předstihu předtím, než se budete ucházet o práci, říká Andy Beal, výkonný ředitel společnosti Trackur, která se specializuje na monitoring sociálních médií. Pokud to totiž uděláte včas, budete mít dostatek času na vytvoření nového, pozitivního (nebo alespoň neutrálního) obsahu, který ten původní, pro vás negativní obsah odsune někam daleko... nejlépe alespoň na spodek třetí strany výsledků vyhledávání. Beal také radí, abyste své jméno nevyhledávali pouze jednou - zejména pokud právě aktivně vyhledáváte zaměstnání, měli byste Google navštěvovat pravidelně.
V ideálním případě o vás pak potenciální zaměstnavatel najde množství pozitivních výsledků, jako jsou projekty, na nichž jste pracovali, aktualizovaný profil na LinkedIn a stránku na Facebooku, která vás představuje v co možná nejlepším světle. Druhá nejlepší je situace, v níž o vás není na Googlu ani zmínka. Nejhorší scénář nastává, když Google „vyplivne“ výsledky typu přisprostlých tweetů nebo statusů na Facebooku, které už dost lidí usvědčily například z toho, že v době „nemocenské“ bezstarostně „pařili“.
3) Deaktivujte personalizované výsledky vyhledávání
Když se googlujete, vždy vypněte personalizované výsledky vyhledávání – Google neukazuje stejné výsledky všem. Vyhledávací engine vám totiž naservíruje přesně to, o čem si „myslí“, že by pro vás mohlo být nejrelevantnější, přičemž bere v úvahu vaše aktuální umístění, sociální kontakty či stránky, které jste v minulosti navštívili.
Google nedávno přidal tlačítko pro skrývání osobních výsledků, což vám dodá objektivnější náhled výsledků vyhledávání. Pokud jste přihlášeni účtem Google, najdete toto tlačítko v pravém horním rohu stránky s výsledky vyhledávání.
Třetí díl bude patřit samotným výsledkům vyhledávání na Googlu.