Netbanka

1. 6. 2000

Sdílet

NetBanka je funkční nepřetržitě 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Je možné jivyužívat z jakéhokoli počítače s operačním systémem Windows, připojeného k Internetu, počítač musí ...
NetBanka je funkční nepřetržitě 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Je možné ji
využívat z jakéhokoli počítače s operačním systémem Windows, připojeného k
Internetu, počítač musí mít nainstalován prohlížeč.
Příprava počítače k užívání NetBanky je velice jednoduchá. Každý zájemce obdrží
od Živnostenské banky dvě obálky s hesly, pomocí nichž se připojí do banky.
Není tedy třeba žádné speciální instalace z CD nebo diskety či přídavného
zabezpečovacího zařízení v podobě kapesní kalkulačky. Po připojení do banky
může uživatel NetBanky obálky i s jejich obsahem znehodnotit.
Samozřejmostí je u NetBanky technická podpora, kterou Živnostenská banka
poskytuje nepřetržitě na bezplatné "zelené" lince 0800 12 24 12. Zájemce o
služby NetBanky může společně s pracovníkem banky po telefonu postupně projít
krok za krokem veškeré operace potřebné k získání přístupu. Zmíněná linka
funguje také jako trvalá informační linka banky, a každý zájemce se může
dotázat na produkty, adresy poboček a expozitur banky, hypoteční úvěry či na
produkty dceřiných společností.
Co vlastně NetBanka nabízí?
Získávání aktuálních informací o stavu na všech účtech, jež si klient zvolí, o
pohybech na těchto účtech a všech vyřazených položkách (s uvedením důvodu
vyřazení). Prostřednictvím NetBanky je dále možné připravovat a posílat
platební příkazy v tuzemsku v korunách i v cizí měně a zakládat termínované
vklady. NetBanka také obsahuje informace o kurzovním lístku Živnostenské banky
a sazbách termínovaných vkladů.
Při vstupu je bezpečnost NetBanky zajištěna tzv. "přístupovým certifikátem",
který je možné získat pouze prostřednictvím hesel, jež banka pošle uživateli v
diskrétní obálce. Pouze s tímto certifikátem se uživatel dostane až k samotné
NetBance. Musí zadat své uživatelské jméno a heslo. Při prvním přihlášení se v
NetBance zobrazí pouze informace o účtech. Zasílat platební příkazy a zakládat
termínované vklady je možné až po získání tzv. "podpisového certifikátu", který
si každý uživatel založí sám na pevný disk nebo na disketu ve formě souboru. Do
budoucna se uvažuje o využití čipové karty. Pouze s tímto podpisovým
certifikátem je možné posílat platební příkazy nebo zakládat termínované
vklady. Komunikace mezi uživatelem a bankou je od samého začátku spojení
zabezpečena 128bitovým klíčem. Flexibilita tohoto řešení přístupu umožní
každému uživateli velice jednoduše využívat NetBanku nejen na jednom, ale i na
více počítačích podle jeho potřeb.
Poplatky
NetBanka představuje novou kvalitu v poskytování internetového bankovnictví v
České republice. Privátní a personální klientele je služba poskytována zcela
zdarma, a kromě toho Živnostenská banka klientovi účtuje výrazně nižší poplatek
za provedení platebního příkazu. Poplatek za platební příkaz podaný na
papírovém formuláři činí deset korun, zatímco za platební příkaz podaný
prostřednictvím NetBanky klient zaplatí pouhé tři koruny. Klient by nakonec
neměl platit za to, že do banky "vstupuje" přes Internet. Vždyť za přístup do
kamenné pobočky také neplatí.
Na závěr
V současné době je možné NetBanku spojit s dalšími praktickými doplňky, jakým
je například služba pro zasílání SMS zpráv na mobilní telefony s informací o
zůstatku na účtech. Toto zasílání si klient může velice detailně nastavit.
Do budoucna se počítá s dalším rozšiřováním služeb NetBanky, například o
možnost zadávat zahraniční platební příkazy, trvalé příkazy, příkazy k inkasu a
další běžné operace. Klient bude také moci zasílat volné textové zprávy, které
bude banka přijímat jako doporučenou korespondenci. Zákazník tak bude moci
prostřednictvím NetBanky sdělit jakoukoli informaci, která je pro vzájemný
vztah mezi ním a bankou důležitá.
Další vývoj NetBanky nezávisí pouze na expertech Živnostenské banky, ale
především na samotných uživatelích služby, které si budou přát, se bude banka
snažit realizovat.