Společnost NetSuite představila svou novou cloudovou platformu pro e-komerci nazvanou SuiteCommerce v úterý na konferenci SuiteWorld. Společnost již technologie pro e-komerci nabízí, nový produkt je ale postaven znovu od začátku a měl by nahradit platformy první generace, které jsou v první řadě zaměřeny na prodej zprostředkovaný na webu uživatele.
Na rozhovoru před konferencí poukázal Zach Nelson, generální ředitel NetSuite, na fakt, že v současnosti zákazníci nepoužívají k nákupům jen web, ale i smartphony, sociální sítě nebo kiosky umístěné v obchodech. „Už nejde jen o web,“ řekl Nelson. SuiteCommerce je vytvořena tak, aby pokryla všechny typy současných transakcí a aby zvládla i ty, „které ještě nejsou zavedené,“ dodal. Některé z nových typů těchto transakcí mohou podle Nelsona probíhat výlučně mezi stroji. Například chirurgický robot by mohl automaticky objednávat jehly, pokud by mu docházely.
Platforma SuiteCommerce, jejíž vývoj probíhal několik let, se skládá ze dvou základních částí. Jedna má označení SuiteCommerce Experience a slouží k tvorbě uživatelských rozhraní pro různá koncová zařízení. Druhá se skládá ze sady služeb, které mají za úkol propojit vytvořená rozhraní s obslužnými komponenty v jádru systému NetSuite, jako je zpracování plateb nebo správa objednávek.
Tato platforma je podle Nelsona vhodná i pro zákazníky, kteří budou chtít uživatelské rozhraní vytvořit jinými nástroji. A společnosti, které již mají nějaký systém ERP nasazen, mohou technologii SuiteCommerce použít jako samostatný systém, který si bude se stávajícím softwarem vyměňovat všechna potřebná data.
Verze SuiteCommerce určená pro malé a střední podniky, je ve volném prodeji, verze pro velké podniky bude nabízena na míru konkrétní firmě. Verze pro střední firmy by měla stát 1999 dolarů (40,3 tisíce korun) měsíčně, verze pro velké podniky začíná na částce 3999 dolarů (80,6 tisíce korun) měsíčně.