Jeden z webových novinářských gigantů se rozhodl přestat vybírat poplatky za poskytovaný obsah a dává materiály k dispozici zdarma. To i přesto, že mu předchozí zpoplatněný model přinášel okoli deseti milionů dolarů ročně!
Nyní se však rozhodli zrušit i toto. Potenciální zisky z placené reklamy slibují lepší zhodnocení. Vyhledávače totiž na stránky New York Times směřují stále větší počet návštěvníků.
Majitelé New York Times s nadějí hledí na internetovou reklamu a doufají, že jim přinese vyšší příjmy než dosavadních asi 230 000 předplatitelů. Celý archív, který sahá až do roku 1987 (plus články zveřejněné v období 1851-1922) bude od nynějška zdarma dostupný všem návštěvníkům webu. Jediné co zůstane zpoplatněné i nadále, je přístup k částem archívu z let 1923-1986. NYTimes.com má v současnosti každý měsíc okolo 13 milionů unikátních návštěvníků.
Mezi ty, kteří za přístup k obsahu dále berou placeno patří například známý Wall Street Journal (zpoplatněný od roku 1996). Obdobný model využívají také Financial Times, naproti tomu v Los Angeles Times platby zrušili, neboť tak ztráceli velké množství návštěvníků.