Podle poslední analýzy společnosti ABI Research, týkající se mobilních telefonů a smartphonů, se na prvním místě v inovacích a implementačních strategiích umístila společnost Nokia, následovaná firmou RIM (Research In Motion), která vyrábí smartphony BlackBerry a na třetím místě pak skončil Samsung.
Průzkum v oblasti inovace byl zaměřen na nejrůznější faktory, včetně výběru partnerství s mobilními operátory, distribuční kanály, relativní cenu, škálovatelnost hardwaru, uživatelské přizpůsobení interface, portfolio patentů, výdrž baterie, velikost mobilních přístrojů, podporu aplikací od nezávislých vývojářů a řadu dalších. Z hlediska implementace pak bylo zkoumáno například množství dostupných modelů určité značky, výběr operačního systému, jejich podíl na trhu, průměrná prodejní cena, distribuční síť či podoba továren, v nichž se přístroje vyrábějí.
V obou těchto oblastech skončila na prvním místě právě finská Nokia, která nabízí široké portfolio produktů a má významné zastoupení na trhu. Na většině jejích přístrojů lze pak také najít operační systém Symbian, v celosvětovém měřítku následovaným Windows Mobile od Microsoftu a BlackBerry OS od společnosti RIM. Nokia je králem v prodeji smartphonů, ale RIM vítězí v orientaci na obchodní klientelu, kde zabírá téměř tři čtvrtiny tohoto trhu. Jeho největším konkurentem je pak firma Palm s 18 % na trhu, Motorola s 9 % a Nokia má v případě business uživatelů podle průzkumu ABI podíl jen 7 %. |
ABI dále předpokládá, že trh se smartphony se během následujících pěti let ztrojnásobí ze současných 10 % ze všech mobilních telefonů na 31 % v roce 2013.
Pořadí deseti nejúspěšnějších firem v oblasti smartphonů je pak následující:
1. Nokia
2. RIM
3. Samsung
4. Motorola
5. Sony Ericsson
6. HTC (High Tech Corp)
7. Palm
8. LG
9. Sharp
10. Hewlett-Packard