Hlavní navigace

Nokia mění distribuční politiku

1. 5. 1998

Sdílet

Jak jste si možná již všimli, došlo ke změně výhradního dovozce produktů společnosti Nokia. V souvislosti s tí...


Jak jste si možná již všimli, došlo ke změně výhradního dovozce
produktů společnosti Nokia. V souvislosti s tímto faktem jsme
položili několik otázek řediteli společnosti Agora, panu Josefu
Javorovi.

(o) Proč došlo k oddělení distribuce produktů Nokia z A&A?

J: Firma Nokia působí na českém a slovenském trhu v oblasti
monitorů prostřednictvím distributora již od roku 1993. V té
době se vcelku bouřlivě rozvíjela distribuce počítačů a
komponent -- portfolio produktů, které distribuční firmy
nabízely, se stávalo stále bohatším a přidanou hodnotou pro
zákazníka měla být stále dokonalejší logistika a financování
obchodu. Jistěže tento vývoj byl pro zákazníka ve svém důsledku
pozitivní - vedl k poklesům koncových cen, mimo jiné v důsledku
konkurenčního boje. Některé produkty však vyžadují poněkud více
než plný sklad a agresivní cenovou politiku. V tomto spatřuji
hlavní důvod pro změnu, pro niž se management firmy Nokia
rozhodl koncem minulého roku. Nenazval bych to snad ani
oddělením distribuce produktů Nokia z A&A, ale změnou
distribuční politiky. Monitory Nokia můžete stále nacházet v
ceníku A&A a zákazník z tohoto hlediska asi žádnou změnu
nezaznamená. To, co by zaznamenat měl, by měla být marketingová
podpora prodeje a vysoce kvalitní servis.

(o) Budete se zabývat distribucí jiných výrobců?

J: K našim dalším aktivitám patří poradenská a projekční činnost
související se systémy zálohování a archivace dat.
Spolupracujeme s řadou renomovaných dodavatelů těchto systémů
(IBM, Quantum, CA/Cheyenne, Maxoptix, Seagate, Compaq/Digital).
Do této kategorie patří také kontakty s firmou NCR, jejímž
distributorem se naše společnost stane od letošního dubna.

(o) Jak vidíte trh s monitory v ČR ve srovnání s okolními zeměmi?

J: Asi nedokáži dát nezávislou odpověď na tuto otázku,
každopádně, jako trh jsme pro firmu Nokia velice důležití.
Velikostí se dnes prakticky rovnáme trhu Rakouska, dá se však
očekávat, že potenciál našeho trhu je poněkud větší. Rozdíly
jsou například v náročnosti běžného uživatele na kvalitu a
parametry monitorů. Ta se projeví zejména tak, že se naši
uživatelé snaží "vymáčknout" z monitoru maximum. Často se
setkáte s tím, že uživatel používá u 15" monitoru rozlišení 1
024 x 768. V okolních zemích si pro toto rozlišení raději koupí
monitor 17".

(o) Chystá Nokia nějaké technologické novinky?

J: Je jich hned několik - návštěvníci výstavy CeBIT 1998 v
Hannoveru je měli možnost vidět. Obecně lze říci, že kompletní
sortiment byl v průběhu několika měsíců obměněn. Firma Nokia se
však snaží k tomu, co dnešní zákazník považuje za špičku, ještě
"něco" přidat -- například unikátní systém ovládání monitoru
"Navi key", monitor s videokamerou a telefonním aparátem, určený
pro videokonference, nebo 19" monitor typu Short Neck, který má
vnější rozměry mezi běžným 15" a 17" monitorem. Připravuje se
celá videokonferenční sada - monitor a technické vybavení, např.
pro ISDN komunikaci. Tradiční samozřejmostí jsou výjimečné
ergonomické parametry.

(o) Děkuji za rozhovor