Své představy o světovém IT trhu a vývoji firmy na něm představil na nedávném
meetingu v Mnichově vrcholový management firmy Compaq. Michael Capellas (44),
od 22. července nový šéf firmy, vidí 75 % budoucích aktivit firmy ve službách,
čemuž odpovídá i zmíněný slogan Compaq Non Stop. Odpovídá to zájmu trhu,
protože v kontrastu se zprávami o masivní redukci počtu zaměstnanců Compaqu,
divize velkých systémů a služeb prostě "nestíhá". Co dělá v podnikové sféře
tlak na IT? Možnost získání konkurenční výhody. Obchodní úspěch bude v
budoucnosti ne v produktech, ty budou takřka stejné, ale v tom, jak bude firma
schopna vyhovět potřebám zákazníka. Tolik jedna vize. Ta druhá, internetová,
což je druhý současný zájem Compaqu, je poněkud rezervovanější. Podle
Capellase, Internet je zatím stále jenom ve fázi "battle for eyes" tedy
získávání zájmu veřejnosti. Doba skutečného internetového byznysu ještě
nenastala. Další, všetečným dotazem, vylákanou vizí, je blíže nespecifikovaný
zájem Compaqu o mobilní bezdrátové komunikace. Realizaci těchto vizí má v naší
oblasti na starosti Werner Koepf (57), viceprezident a generální ředitel pro
Evropu, střední Východ a Afriku. Nenápadný člověk s nápadnými výsledky, za
kterého většinou mluvila jenom úspěšná čísla. Asi správný muž pro tuto dobu.