Může to působit k pláči, dělat zdarma promo přední technologické firmě, ale jako počítačový nerd zkrátka nemůžu popřít přitažlivost kousku klasické elektroniky zarámovaného a prezentovaného jako umělecké dílo. Přičteme-li, že mu na vzácnosti přidává autentický autogram, je to přímo neodolatelná nabídka.
Jde o myšlenku nejnovější propagační akce společnosti Nvidia, v jejímž rámci bude generální ředitel Jensen Huang podepisovat zarámované verze klasických grafických karet.
Chcete dostávat do mailu týdenní přehled článků z Computerworldu? Objednejte si náš mailový servis a žádná důležitá informace vám neuteče. Objednat si lze také newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů. Newslettery si můžete objednat na této stránce.
Tak zní tweet z oficiálního propagačního účtu GeForce, uveřejněný před začátkem veletrhu CES, který rovnou ukazuje první dárek: zarámovanou GeForce 256 z roku 1999 s popiskem „první GPU na světě“ a Huangovým autogramem.
Její umělecká i skutečná hodnota je jistě diskutabilní, stejně jako ono tvrzení, že byla první, ale vlastnit kus historie počítačových her podepsaný jedním z nejbohatších lidí planety, je nepochybně přinejmenším záminkou k diskuzi.
Nvidia v rámci nejnovější propagační akce rozdá tuto a čtyři další podepsané a zarámované karty, i když zatím nevíme, o které modely půjde. Vsadil bych se však, že se mezi nimi objeví i 8800 GTX z roku 2006. Možná není tak výkonná jako nadcházející řada GeForce RTX 50, ale v paměti hráčů počítačových her i po dvou desetiletích stále zůstává silně zakořeněná.
Pokud se o některý z kousků chcete ucházet, můžete odpovědět na původní tweet s hashtagem „#GeForceGreats“ a zapojit se do hry! Ještě to stíháte.
Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.
Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.