První telefony, které by softwarový update měly obdržet, jsou googlovské Nexusy a Pixely, přičemž odborníci očekávají spíš pomalejší distribuci. Nakonec, předchozí verzi Androidu – Nougat – má dodnes nainstalováno asi jen 14 % uživatelů.
Oreo přidává mimo jiné mód obrazu v obraze, umožňující některým aplikacím běžet v malém okénku v rohu obrazovky, nebo efektivnější správu notifikací, které budou moct vývojáři rozdělovat do kategorií, a uživatelé mezi nimi následně vybírat, aby je neobtěžovaly ty nepotřebné, ale zároveň aby nepřišli o ty důležité. Dosud totiž byly notifikace doručovány dle hesla „všechno, nebo nic“.
Dalšími novinkami pak jsou například chytrá funkce kopírovat-vložit (zvýrazňující celou adresu, telefonní číslo či webový odkaz), možnost efektivnějšího nastavení spotřeby RAM a energie, funkce Instant Apps (umožňující některým službám využívat části aplikací bez toho, aby byly v telefonu nainstalované) nebo přepracované emoji, nově připomínající ty z iOS od Applu.
Zmíněný mód obrazu v obraze se může hodit například při sledování YouTube videí v rohu obrazovky, zatímco uživatel pracuje s jinou aplikací. Pro jeho využití je však třeba mít předplacen program YouTube Red a uživatelé Nougatu tak mohou namítnout, že už dnes mohou sledovat YouTube videa ve split-screenu, navíc zadarmo.
Podle odborníků je však tou nejvýraznější změnou obměněná architektura umožňující výrobcům telefonů snáz se softwaru přizpůsobit a současně příliš neomezující vývojaře ve vývinu příštích aktualizací.
V každém případě, Oreo je venku a je na výrobcích telefonů, zda jej zpřístupní na stávajících zařízeních anebo zda jej začnou až předinstalovávat do nových typů.
„Na Googlu pak je, aby se popral s tím, že nová verze Androidu je v tuto chvíli dostupná jen malému množství uživatelů,“ říká Ian Fogg z poradenské společnosti IHS Markit. „Android zpravidla musí být přijat a schválen každým jednotlivým výrobcem a operátorem, takže potrvá měsíce, než se jeho nová verze dostane k nějakému významnějšímu počtu uživatelů.“