Hledání patří mezi nejčastější aktivity na internetu i v ostatních počítačových aplikacích. Jako takové funguje jednoduše. V knize či katalogu, které se skládají z mnoha stran, je třeba pro nalezení určité informace projít obsah.
Počítačové programy proces výrazně urychlují. Po zadání konkrétního výrazu do formuláře se zobrazí relevantní výsledky. Za tímto jednoduchým procesem však stojí některé otázky:
- Jak je vyhledání efektivní? Prošel vyhledávač opravdu všechny stránky?
- Co určuje rozsah vyhledávání? Najde systém při zadání slova „pes“ současně takové pojmy jako „domácí mazlíček“ nebo třeba „jezevčík“?
- Ovlivní výsledky vyhledávání, když uživatel přidá nebo naopak ubere určité stránky?
- Existuje možnost výsledky efektivně spravovat – třeba dávat určité z nich do skupin a se skupinami pak dále pracovat?
Celý proces se tedy stává poměrně komplexním. Přestože si mnozí umí poradit sami, cesta je obvykle dost obtížná a časově náročná, protože se pracuje se složitými algoritmy. Jednoduché a hotové řešení přitom nabízí Amazon CloudSearch.
Tato novinka, kterou je prozatím možno provozovat pouze v regionu US East a která stojí na měsíc v přepočtu zhruba 1900 korun, umožňuje za méně než hodinu vytvořit nástroj na zpracovávání dotazů podle zadání, který zároveň automaticky hodnotí relevanci získaných výsledků. Uživatelé se nemusí zatěžovat komplikovanými úlohami, jak vytvořit nejvhodnější vyhledávání. Stačí, když CloudSearch vybaví potřebnými dokumenty a rozhodnou, jakým způsobem vyhledávání začlení do svých aplikací.
Dozvědět se další a podrobnější informace není obtížné. Jak uvádí Jeff Barr na blogu věnovanému cloudu od Amazonu, pro uvedení do tématu se stačí zadarmo zaregistrovat na stránkách Amazonu a zúčastnit se 10. května webináře, který by měl celou problematiku všem zájemcům dostatečně osvětlit.
Zdroj: aws.typepad.com