Jedna věc je podle analytiků jistá: Larry Page nebude Ericem Schmidtem 2.0. Zatímco Schmidt byl ze staré školy, od Page se očekávají velké změny. „Je velmi rozumné, že se Larry vrací a hodlá reorganizovat společnost,“ myslí si Colin Gillis, analytik BGC Financial. „Larry přebírá křeslo a pravděpodobně se chystá provést významné změny. A to co nejdříve.“
První změna vlastně přišla hned. Ve stejný den, kdy se Larry Page oficiálně ujal pozice generálního ředitele, požádal o uvolnění ze své funkce Jonathan Rosenberg, šéf produktového managementu firmy. Ten nicméně popírá, že by jeho rozhodnutí mělo cokoliv společného s nástupem nového CEO. S Googlem chce v budoucnu i nadále spolupracovat jako konzultant.
Page se chce při výkonu své funkce zaměřit hlavně na inovace, které pro Schmidta nebyly prioritou číslo jedna. Bývalého ředitele zajímala hlavně ziskovost a růst akcií společnosti. „Page má dobrou vizi,“ říká Gillis, který zároveň upozorňuje na to, jak moc se Google změnil od doby, kdy jej Page společně se Sergeyem Brinem zakládali. „Oproti počátečním 200 zaměstnancům stojí současných 24 tisíc. Ze soukromé společnosti se stala veřejná. Hodně se toho změnilo.“
Právě proto lze očekávat, že se Page bude chtít s Googlem vrátit ke kořenům. To znamená méně byrokracie a více inovace, méně středního managementu a více inženýrů. Touhu po inovaci považují analytici za rozumnou. Nějaké zeštíhlování středního managementu ale nedoporučují. Například podle Roba Enderleho z Enderle Group by to byla obrovská chyba. „Google je sice inženýrská společnost a přirozeně by v ní měli převažovat inženýři,“ říká. Avšak společnost složená hlavně z inženýrů podle něj může mít velké problémy. Google je prý inženýrsky zaměřený již nyní, což je také jeden z důvodů, proč se musí často potýkat s různými žalobami a proč jej úředníci nemají příliš v lásce.
Zaznívají však i názory, že to, co Googlu škodí nejvíce, jsou právě přílišné snahy po inovaci. „Věřte tomu nebo ne, já si myslím, že Google by měl tempo inovací zpomalit. Měl by se více zaměřit na své stávající portfolio a nezabývat se bláznivými projekty, jako je třeba samořídící auto,“ říká Brad Shimmin, analytik z Current Analysis. Určité rezervy prý vidí třeba v Google Apps.
Enderle i Gillis se shodují, že největším problémem současného Googlu, je ztráta důvěry. Společnost musela v minulosti řešit různé aféry. Za některé mohl právě bývalý CEO, Eric Schmidt. „Google je nyní na rozcestí,“ uzavírá Enderle.