O tom, že se Amazon chystá svou vlastní verzi tabletu, se hovoří již několik měsíců. I když to sám dodavatel nechce přímo potvrdit (dokonce ani plány v této oblasti), již v květnu letošního roku výkonný ředitel na přímou otázku odpověděl slovy "stay tuned" – takže je téměř jisté, že Amazon v této oblasti vyvíjí intenzivní kroky.
A informace o novém tabletu už ale nabírají konkrétnější podoby. Jak uvedl server DigiTimes, jenž vychází z informací, které mu poskytli výrobci komponent na Tchaj-wanu, Amazon chystá uvedené svého tabletu v průběhu srpna, nejpozději v září tak, aby stihl hlavní prodejní sezónu spočívající v předvánočních nákupech.
Podle analytiků by mohl být vstup Amazonu do segmentu tabletů velmi významnou událostí, protože firma má všechny předpoklady k tomu, aby byla schopna úspěšně konkurovat tabletům iPad od společnosti Apple.
Amazon má totiž obsah, na jehož prodeji může výrazně profitovat, levnější hardware, z něhož by byl tablet vyroben, a také velmi silnou pozici v oblasti propagace a prodeje nového tabletu danou jeho populární sítí on-lne retailových prodejen. A také může zopakovat úspěšný model prodeje, jež už ustavil u svých čteček elektronických knih Kindle.
Amazon prý chce prodat ještě tento rok přibližně čtyři miliony těchto přístrojů, a tomu má napomoci právě relativně včasné uvedení na trh. Podle neověřených informací hodlá Amazon uvést na trh základní tablet s dvoujádrovým procesorem a prémiové zařízení, jež bude osazeno dokonce čtyřjádrovým čipem.
S vysokou pravděpodobností budou přístroje nabízet přístup k digitálním archivům Amazonu zahrnující elektronické knížky, firmy, hudební soubory a také k aplikacím pro platformu Android. Amazon může podle některých informací dokonce nabídnut bezplatné videostreamy.