Air New Zealand využívá drony k inspekci lehko i těžko dosažitelných částí letadla. Během údržby nejprve drony proletí předem naplánovanou trasu kolem letadla zvenčí a vyfotí součástky a povrchy ve vysoké kvalitě. Fotografie jsou poté zpracovány softwarem, který zvýrazňuje a zařazuje defekty, které inženýři poté zkontrolují.
„Obvykle není dobré mít letadlo a drony na jednom místě – ale myslíme, že takto se jim bude společně dařit dobře,“ popsal s humorem šéf pozemních operací Air New Zealand Carrie Hurihanganui
Normálně trvá údržba letadla kolem šesti hodin, s dronem to zabere jen jednu až dvě; opravy začnou rychleji, a tudíž i letadlo se dříve opět dostane do vzduchu. Aerolinka na řešení spolupracovala se singapurskou firmou ST Engineering, která se zabývá opravou a údržbou letadel a je největší firmou svého druhu na světě.
Systém, který firma vyvinula, se jmenuje DroScan a testování probíhá přímo v Singapuru, blízko letiště Changi, kde letadla Air New Zealand podstupují údržbu. Systém má inženýrům firmy šetřit čas a umožnit jim věnovat se