Obchod s firemními aplikacemi? Dobrá idea s mnoha překážkami

25. 1. 2011

Sdílet

Měli by mít zaměstnanci možnost stahovat aplikace stejným způsobem, jako to dělají majitelé smartphonů v internetových obchodech?

O vlastním obchodu s aplikacemi pro chytré telefony podle Dennis Gaughana, analytika Gartneru, uvažují někteří výrobci a prodejci softwarových produktů. Gaughan se o tomto tématu více rozepsal ve svém blogu. Vytvoření firemního systému pro distribuci aplikací by podle něj uvítali hlavně IT pracovníci, kteří nyní mají mnoho práce s jejich údržbou. Zároveň by mohli sledovat chování zaměstnanců při používání těchto aplikací a lépe by se tak přizpůsobili jejich potřebám.

„Tato myšlenka rozhodně stojí za úvahu, výrobci i prodejci by tak udali více aplikací,“ říká Gaughan. Zároveň však upozorňuje na mnohá úskalí, která by firemní obchod s aplikacemi přinesl. Je totiž rozdíl mezi náročnými firemními aplikacemi a levnými nástroji pro smartphony.

Na rozdíl od obchodů jako je například populární App Store od Applu, kde jedna společnost kontroluje vše kromě vývoje, firemní obchod by vyžadoval spolupráci napříč všemi výrobci. „Dosáhnout něčeho takové by bylo velmi obtížné,“ myslí si Gaughan. Aplikace pro smartphony navíc pracují nezávisle, zatímco podnikové aplikace obvykle vyžadují neustálé sdílení dat.