Rok 2007 bude sice notně ovlivněn nástupem a rozmachem všech next-gen konzolí, ale ani pécéčkáři nemusejí házet flintu do žita. Těšte se na Bioshock, Command & Conquer: Tiberium Wars, Crysis nebo Hellgate: London.
Kvalitních titulů vyjde letos dost a dost, to je jisté. Kromě mnoha datadisků či pravidelných „každoročních“ pokračování sportovních her typu NHL, FIFA či Pro Evolution Soccer se naštěstí dočkáme i mnoha zajímavějších kousků. Pojďme se na některé z nich společně podívat.
Bioshock
O tomto titulu se hovoří jako o nepřímém pokračování legendárního sci-fi RPG System Shock II. Podobný název, někteří stejní vývojáři... a akce míchaná s RPG prvky v pohledu první osoby.
Až na to, že tentokráte se náš hrdina nebude prokousávat nástrahami kosmického plavidla, ale prozkoumá úžasný svět zapomenutého podmořského města. Jde o retro sci-fi s poměrně zajímavou zápletkou; elita minulého století – vědci, umělci, sportovci, politici a další nadaní jedinci – se rozhodla vybudovat ideální společnost a uchýlila se do „ideálního“ podmořského města. Časem se však něco (respektive téměř všechno) zvrtlo, došlo k občanské válce a původní obyvatelé byli téměř vyhubeni. Dostanete se tak do světa plného podivných strojů, zbytků populace, různých mutantů i mnoha jiných tvorů... a také do světa podivné, všemocné látky zvané ADAM.
Neměla by tu být nouze o bojové situace, ale i o jiné napínavé okamžiky; ne vše je totiž dobré řešit silou, takže leckdy díky různým přístrojům a genovým mutacím dosáhnete kýženého výsledku, aniž byste sáhli po zbrani. Což je vlastně další podobnost s již zmiňovaným titulem System Shock II. Samozřejmostí by měla být úchvatná grafika plná efektů, bizarní scény a neokoukané prostředí. Zkrátka další kandidát na velký hit.
Command & Conquer: Tiberium Wars
Série Command & Conquer je fanouškům žánru realtimových strategií snad stejně známá jako zakladatel žánru, legendární titul Dune II. Nyní se tato řada chystá na velký návrat, v gamesce s podtitulem Tiberium Wars.
Command & Conquer: Tiberium Wars by se měl držet zaběhnutých principů, tedy strategických střetů s těžbou surovin, budováním základny, produkcí jednotek a střetů s nepřáteli. Hlavním lákadlem pochopitelně budou singleplayerové kampaně, ale hru si vychutnají i příznivci multiplayerových bitev, vesměs díky klasickým režimům typu Deathmatch či Team Deathmatch. Ve hře se setkáme se starými známými, tedy s Globální obrannou iniciativou (to jsou „ti dobří“) a zlými chlapci z Bratrstva Nod, které opět povede plešatý, ale charismatický padouch Kane.
Autoři myslí návrat ke kořenům opravdu vážně. Technické zpracování sice samozřejmě nebude první díly připomínat ani náhodou, ale setkáme se třeba s oblíbenými bojovými jednotkami a dalšími osvědčenými prvky. Jak se nové zpracování Tiberiové války povede, se ovšem dozvíme až na podzim tohoto roku.
Crysis
O tomto titulu se mluví jako o nástupci skvělé akce Far Cry, a doposud známé informace tomu opravdu nahrávají.
Půjde o střílečku, ve které si vychutnáte jak neprostupné džungle, tak různé interiéry, vojenské základny a podobná „klasická“ místa. A o co vlastně půjde? Na území Severní Koreje přistávají ne právě přátelští mimozemšťané a vy coby správný americký hoch ze speciální armádní jednotky jdete zjistit, o co jde, a postupně se stáváte součástí velké akce; zprvu nepřátelští komouši se totiž po čase stávají vašimi spojenci v boji se šmejdem z vesmíru. Ve hře rozhodně najdeme různé futuristické vybavení; například speciální bojový oblek, který umožňuje přelévat energii mezi sílou, obranou a rychlostí. Nebo třeba zbraně s taktickým programovatelným střelivem, které umožňuje třeba odlákat pozornost nebo uspat protivníka. Leckteré zbraně navíc bude možno vylepšovat třeba optikou nebo tlumičem, a užijete si i ovladatelných vozidel.
Naprosto úchvatně vypadá technické zpracování. Kromě všemožných grafických efektů se navíc můžeme (údajně) těšit i na pokročilou umělou inteligenci, a to jak v případě spolubojovníků, tak co se vypečených nepřátel týče. Kromě singleplayerové kampaně budou k dispozici i různé režimy pro více hráčů. Vedle klasických Capture the Flag a dalších autoři pracují i na módu Power Struggle, ve kterém dva týmy soupeří o získání mimozemských technologií; kromě přestřelek tento režim obsahuje i ekonomický model a vylepšování postav. Autoři se budou snažit kolem hry vytvořit co nejširší komunitu, čemuž by mělo pomoci i vydání editoru map a potřebné dokumentace, takže je více než pravděpodobné, že se brzy po vydání začnou na internetu objevovat různé více či méně podařené mody od nadšených fanoušků. Vydání hry bychom se podle všeho měli dočkat v červnu.
Hellgate: London
Jak to dopadne, když se tvůrci legendárního Diabla pustí do žánrově sice podobné hry – tedy akčního RPG – ovšem docela jinak zpracované a zasazené do naprosto odlišného prostředí?
To zjistíme již letos. Hellgate: London skutečně vzniká (mimo jiné) pod rukama veteránů majících na svědomí ďábelského otce akčních RPG, ovšem rozhodně nás nezavede do klasického fantasy světa. Jak už název našeptává, podíváme se do Londýna. Ovšem ne do toho s patrovými autobusy, „bobíky“ a dalšími nezbytnými kulisami známými z turistických průvodců, ale do rozbořených ruin. V ty se tato metropole totiž v neradostné, poměrně blízké budoucnosti promění díky příchodu pekelných sil.
Hráč se chopí, nikoliv překvapivě, vedení hrdiny, který se má pokusit démonické hordy zastavit a zavřít Pekelnou bránu. Hrdina pochází z řad tajné templářské organizace, která byla založena již ve středověku právě na ochranu lidstva proti démonickým silám. Tam, kde selže moderní vybavení konvenčních armád, nastupuje chrabrý hrdina vyzbrojený mimo jiné i magií. Zpracováním se jedná o mix firts-person a third-person akce; první jmenovaný pohled si vychutnáte při střelbě ze všemožných palných zbraní, ten druhý pak při rubanici pěkně tělo na tělo. Ve hře má být mnoho speciálních schopností, hromady modifikovatelných zbraní a jiných předmětů, a potěší i různé nepovinné vedlejší questy. Hellgate: London nás už teď láká; mohlo by opravdu jít o solidní řežbu okořeněnou RPG prvky.