Amazon ohledně akce navíc dělá tajnosti, v pozvánce rozeslané novinářům stojí jen formulace „Prosíme připojte se k tiskové konferenci Amazonu“ a sami zástupci firmy odmítli bližší podrobnosti o akci prozradit. Analytici ovšem vzhledem k načasování hovoří o tom, že uvedení nového tabletu s Androidem, nebo alespoň nových modelů 7“ a 10“ čteček Kindle, je velmi pravděpodobné.
Jack Gold, analytik J. Gold Associates, k tomu říká, že by dávalo smysl, aby Amazon upoutal pozornost před uvedením hlavních novinek Applu, které se chystá v říjnu (více viz článek iPhone 5 má být představen již za dva týdny). Podle něj jakmile bude představen nový iPhone, nebude tisk mluvit o ničem jiném, a jakkoliv významné ohlášení Amazonu by tak zůstalo touto událostí jistě zastíněné.
Analytici si od tabletu Amazonu slibují zamíchání kartami na trhu s tablety, který ze 70 % ovládá Apple se svými iPady. Tento přístroj má pak být atraktivní nejen svojí cenou (hovoří se o méně než 300 dolarech oproti 499 dolarům za nejlevnější verzi iPadu), ale také širokým ekosystémem, který pro něj může Amazon nabídnout. Potvrzeny také zatím oficiálně nebyly ani parametry, hovoří se o 7“ dotykovém barevném displeji, desingu bez tlačítek a o OS Android 2.2 integrovaným se službami Amazonu. Podle webu TechCrunch je tablet Amazonu velmi podobný PlayBooku od RIMu a nese také osvědčené jméno Kindle (i když nevyužívá technologii e-ink, ale klasický podsvícený displej) a komentátoři hodnotí kladně i opuštění vlastního OS Amazonu a výběr mnohem standardnějšího Androidu, i když ve starší verzi určené primárně pro smartphony.
Bob O'Donnell, analytik IDC, k šancím na úspěch tabletu Kindle říká, že Amazon má ekosystém podobný Applu a disponuje vlastním obchodem s hudbou, s filmy i s knihami. Díky tomu může nabídnout nejen levnější přístroj než Apple, ale i integrovanou zkušenost Amazonu, což má potenciál z tohoto tabletu udělat nového favorita na trhu. Právě služby spojené s určitou platformou byly podle O'Donnella tím, co dosud iPad od Applu na trhu favorizovalo.