V úterý přestal Oculus svůj nejlevnější headset úplně nabízet a již nebude vyrábět žádné další kusy.
Obyčejně jsou podobně důležité produkty oplakávány, ale v případě Oculusu Go to neplatí. Proč? Protože při pohledu současnýma očima jde o dosti hrozivý přístroj: Nedostačuje, kvalita zobrazení je špatná, imerze nulová a kvalita výroby také nebyla nic moc.
Rift, Quest a Go
Obzvláště v konkurenci s Oculusem Rift, nebo nedejbože Oculusem Quest – což ve své podstatě také nejsou zrovna drahé headsety – působí Go prostě dost zbytečně. To, že by právě tenhle headset dostal někoho do VR je nesmysl; spíš naopak ukáže, jak moc ještě technologie potřebuje vyspět.
Velkou změnu představuje také princip room-scale, kdy VR dokáže využívat aktivně okolí uživatele, jeho místnost, kde hraje. Oculus původně na room-scale kašlal, sázel na zážitek s ovladačem v ruce a v sedě.
Aby dohnal konkurenci, musel se přeorientovat a Rift dostal své – stále brilantní – ovladače Touch. Go ale ne; na ten potřebujete mobil a sednout si s ovladačem. A to je zkrátka překonaný design, který navíc moc nefungoval ani ve své době.
V roce 2018 se Go změnil – samostatný smartphone již nebyl nutností a cenovka 200 dolarů působila příjemně; A pokud vám stačí sledovat 360stupňová videa? Ok, proč ne.
Bez hráčů jde VR těžko
Inovovaný Oculus Go měl být nápad, či spíše způsob, jak zpřístupnit VR nejen hráčům – což je sice rostoucí trh s dobrými maržemi, ale uživatelů je v řádu desítek milionů, maximálně stovek – ale širokým masám, které stojí spíše třeba o filmy a seriály.
Ale to fungovat nemůže, ne v případě, že zážitek není uživatelsky přívětivý a imerze dostatečná. A to Go ani nadále nenabízelo. Chyběla navíc celá řada základních aplikacích; Oculus bez Lone Echo snad ani není Oculus, a Go ho nemělo a nemá. Hardware nestačí, což je cena, kterou zatím uživatelé musí platit za headset bez kabelů. I když, jak ukázal Quest, jde to i jinak.
Plus, dalším důvodem je, že obsahu prostě není dost. Hardware je k ničemu, když na něm není co pustit.
Oculus Go je definitivně mrtvý, a je to dobře jak pro trh, tak pro Oculus. Vývoj lepšího hardwaru musí pokračovat, jinak se z VR mainstream nikdy nestane. A zatím k němu má ještě pořád opravdu hodně daleko.