Jak Oculus zveřejnil na webu, jeho inženýři dočasně zastavili vývoj verzí headsetu pro operační systémy Mac OS X a Linux. I když vývoj Rift i pro tyto systémy bude v budoucnu pokračovat, není zatím jasné, kdy k tomu dojde.
Kromě toho Oculus zveřejnil také doporučené hardwarové požadavky pro desktopové počítače, k nimž budou uživatelé své headsety připojovat. Laptopy zatím podporovány nebudou.
Doporučenými grafickými kartami u PC jsou AMD Radeon R9 290 a Nvidia GeForce GTX 970 či vyšší, zatímco doporučený procesor je Intel i5-4590 či vyšší. Kromě toho mají mít počítače 8 GB paměti RAM, dva USB porty 3.0 a port HDMI 1.3. Podporovaný operační systém je Windows 7 SP 1 a vyšší.
Podle Atmana Binstocka z Oculus stanovení jednotných specifikací zjednoduší proces vývoje a umožní programátorům vytvářet aplikace a hry, které nabídnou konzistentní uživatelský zážitek. A to je podle Binstocka velmi důležité, jelikož slabší hardware zprostředkuje virtuální realitu ve znatelně horší kvalitě.
Hardwarové požadavky na PC propojené s Oculus Rift by se podle Binstocka v čase neměly měnit, cena jednotlivých komponent však bude klesat, díky čemuž si bude v budoucnu kompatibilní počítač moci pořídit čím dál více lidí. Jak již bylo uvedeno výše, uživatelé laptopů mají zatím smůlu.
Podle Binstocka je tomu tak proto, že řada laptopů má pouze integrovanou GPU, která neumožňuje bezproblémové fungování Rift. I když většina současných laptopů nemá dostatečně výkonnou grafickou kartu, lze očekávat, že i to se postupem času změní.
Oculus v pátek zveřejnil také betaverzi svého SDK (software development kit) pro vývoj aplikací určených pro svůj headset. Minulý týden společnost Oculus oznámila, že její očekávaný headset Rift bude uveden na trh v prvním čtvrtletí příštího roku. K ceně se zástupci firmy nevyjádřili. Rift vzešel z crowdfundingové kampaně v roce 2012, přičemž v minulém roce společnost za dvě miliardy dolarů koupil Facebook.