Několik let probíhající tahanice o společnost Packard Bell, která probíhala mezi trojkou (Lenovo) a čtyřkou (Acer) dle prodejů na globálním trhu s PC, je u konce. Lenovo oficiálně oznámilo, že kupuje Packard Bell.
Na prvním místě v prodejích na globálním trhu s PC stále dlí americký Hewlett-Packard, následovaný společností, taktéž z USA, Dell. I tak je ale jasné, že se celá branže s osobními počítači kousek po kousku stěhuj do Asie.
Významná část vývoje spadá do komplexů ve Spojených státech a Evropě, na východ tak míří především výroba. To se týká v první řadě montáže, logistiky, a dalších obdobných záležitostí, které jsou v Asii (z velké části díky levné pracovní síle) méně nákladné. Postupně však tranzici prodělávají i samotné značky a vlastnická práva, která se stále do větší míry přesouvají na asijské společnosti. Podle analytiků je například jen otázkou času, než HP prodá svou PC divizi. Nedávno Dell v Indii otevřel vysokokapacitní výrobní centrum, které doplnilo již existující továrny v Číně. V lidnaté Indii a Číně má svá centra rovněž HP.
V podstatě jde o zdravý vývoj - počítače by se měly vyrábět tam, kde je to nejlevnější (ovšem ne na úkor kvality). Pro spoustu podniků je totiž cena jedním z hlavních faktorů při rozhodování o koupi. Přesto je zde místo pro dodavatele, kteří si zakládají na renomé a budou dále produkovat PC i v jiných zemích, a na jiných kontinentech. Jsou totiž skupiny zákazníků, u nichž přetrvává nedůvěra vůči levnějším výrobkům z východu, a kteří jsou ochotni platit extra.
Otázkou je, co výhledově čeká americké IT odvětví, pro nějž byla historicky největší konkurenční výhodou těsná integrace vlastního (amerického) softwaru s vlastním hardwarem. Když totiž hardware nadále nepochází ze Spojených států, otevírají se nové možnosti všem konkurentům amerických společností, a doposud dominujícím trendům. Kdoví, zda například asijský vzestup ve výrobě PC a dominující důraz na snižování nákladů není tím nejlepším, co mohlo potkat Linux a další programy, které v současnosti zaostávají ve stínu svých populárnějších amerických protějšků...