Office 365 a SkyDrive od Microsoftu postihl výpadek

18. 8. 2011

Sdílet

Někteří zákazníci nedávno představené cloudové služby Office 365 tvrdí, že ji díky výpadku nemohli využívat několik hodin.

Díky tomu neměli uživatelé zejména v USA během pracovní doby přístup například ke svým e-mailovým kontaktům a dalším službám a museli čekat na zprovoznění, což mohlo výrazně omezit jejich pracovní produktivitu. Microsoft za příčinu označil potíže se sítí a celé včerejší odpoledne (pacifického času) pracoval na opravě. Konkrétně v 11.30 pacifického času dostal Microsoft varování o potížích, které postihly uživatele některých hostovaných služeb v jednom z severamerických datových center. Dosud není zcela jasné, jaké služby byly přesně zasažené, nejvíce výpadek ale postihl Office 365 a SkyDrive a příčiny potíží se podle Stevena Gerriho, generálního manažera zodpovědného za hostované služby Microsoftu, stále vyšetřují. Jestli bude výpadek postiženým uživatelům nějak kompenzován není zatím jasné.

Microsoft na svém webu jen uvedl, že došlo k problému s konektivitou k řadě služeb v rámci balíčku Office 365. Co se týká výpadku služby SkyDrive, k němu na Twitteru zástupce Microsoftu napsal, že se pracuje na vyřešení situace a že děkuje uživatelům za jejich trpělivost. Řada rozhořčených uživatelů si ovšem stěžovala na fóru a navíc se jim nedostalo ani uspokojivého řešení. Asi největší problém způsobila nefunkčnost služby Exchange, která výrazně omezila možnosti e-mailové komunikace uživatelů.

Jedná se o první větší výpadek Office 365 po přechodu do ostrého provozu od finálního spuštění na konci června. Ještě během testů v beta fázi ovšem došlo k výpadku během května. Nedávno také došlo k vyřazení datového centra Microsoftu a Amazonu v Dublinu po zásahu bleskem. Tyto události by i přes proklamovanou bezpečnost cloudových služeb slouží jako varování před přílišným spoléháním na cloud, neboť zákazník je zcela odkázán na provozovatele a na to, kdy službu opět zprovozní.