Očekává se, že během olympiády budou sociální sítě využívat kromě fanoušků i sportovci a jejich trenéři, kteří tak získají přímé napojení na fanoušky a budou moci bezprostředně reagovat na jejich ohlasy. Tato aktivita se podle analytiků projeví na vyšším zatížení sociálních sítí.
Fenoménem poslední doby je probírání všech významných událostí – ať už jde o sportovní události, živelní katastrofy nebo politické nepokoje – v sociálních sítích. Lidé v těchto případech využívají Facebook, Google+ nebo Twitter k vyjádření nadšení, zoufalství, účasti nebo protestu a snaží se spojit se svými přáteli, příbuznými a známými, kteří mohou být přímými účastníky příslušné události.
Protože počet lidí využívajících sociální sítě neustále narůstá, je možno očekávat, že letošní letní olympijské hry v Londýně se v průběhu následujících dní výrazně promítnou na zátěži a míře využívání sociálních sítí.
„Pokud se děje něco neobvyklého nebo zvláštního, dá se určitě očekávat zvýšený provoz,“ řekl Brad Shimmin, analytik agentury CurrentAnalysis. „Nepředpokládám ale, že by ty servery pod náporem návštěvníků zkolabovaly. Jsou vyvinuté a škálovatelné tak, aby zvýšenou zátěž ustály.“
Mluvčí Googlu před zahájením her všechny ujistila, že její společnost se zvýšené zátěže neobává, a to jak ve svém vyhledávači, tak ve vlastní sociální síti Google+. Podle jejích slov už ostatně zátěž stoupla ještě před zahájením letní olympiády. Například profil televizní společnosti NBC, která zajišťuje přenosy z olympiády v USA, byla v Google+ zařazena do více než 1,3 milionu kruhů. A hledání slova „Olympics“ a podobných stouplo ve srovnání s předchozími olympijskými hrami zhruba 2,5krát. „Datová centra Googlu jsou připravena na každodenní prudké změny v zátěži, proto neočekáváme, že by během olympijských her došlo k nějakým výpadkům způsobeným zvýšenou zátěží,“ dodala mluvčí Googlu.
Twitter, který tento týden zažil výpadek způsobený kyberútokem, by měl být na olympijskou zátěž také dobře připraven. Podle informací ze společnosti již provoz spojený s olympiádou narostl a dosáhl zhruba stonásobného nárůstu příspěvků ve srovnání se stejným obdobím před zahájením olympiády v Pekingu před čtyřmi lety. Twitter navíc ve spolupráci se společností NBC chystá agregaci nejzajímavějších tweetů od sportovců, jejich příbuzných a trenérů, novinářů a komentátorů na speciálně připravené olympijské stránce.
Podle Shimmina jedná televizní společnost chytře, když hodlá sportovní fanoušky zásobovat novinkami celý den, a ne jen večer, až se dostanou k televizním obrazovkám. „Lidé nesedí jen u televizoru,“ dodal. „Proč je neoslovit, když čekají na autobus nebo na večeři? Informace musí být připravené tak, aby je mohli podávat v menších dávkách. Lidé chtějí své informace po celý den, aby se mohli těšit z úspěchů svých favoritů. Ne až večer u televize.“ Pomocí Facebooku lze zveřejňovat aktuality o právě probíhajících soutěžích, videa s nejzajímavějšími záběry nebo rozhovory se sportovci. Lidé pak mohou sdílet svou radost a své názory s ostatními bezprostředně a kdekoli na světě.