Jedná se o meziroční nárůst o 150 % a současně o překonání významného milníku. Opera je přesvědčena, že za růstem zájmu uživatelů je zejména technologie komprese dat, která umožňuje zvýšit rychlost prohlížení webových stránek na mobilních přístrojích, neboť je dokáže zmenšit pro přenos až o 90 % a snížit také poplatky za přenesená data, pokud uživatelé nedisponují měsíčními datovými paušály.
Po uvedení prohlížeče Opera Mini trvalo celých 28 měsíců, než nasbíral prvních 10 milionů uživatelů. Nyní mu na získání stejného množství příznivců stačily jen tři měsíce. Podle pravidelně vydávané studie Mobile Web report používalo v loňském říjnu prohlížeč Opera Mini konkrétně 39,6 milionu uživatelů, přičemž v září to bylo 35,6 milionu a v srpnu 31,9 milionu.
Lars Boilesen, CEO společnosti Opera, říká, že původním cílem bylo zpřístupnit web komukoliv bez ohledu na typ sítě či mobilního telefonu. Popularita prohlížeče Opera podle Boilesena činí mobilní přístup k webu atraktivnější pro stále více lidí a této vizi přitakávají i analytici Gartneru, kteří jsou přesvědčeni, že již v roce 2013 překoná v celosvětovém měřítku při přístupu k webu počet používaných mobilů klasické počítače.
Nejnovější výzvou pro společnost Opera Software bude prosazení svého mobilního browseru na smartphonech iPhone, neboť podle komentátorů je pravděpodobné, že Apple se k tomuto kroku nepostaví příliš vstřícně. Více viz článek Opera chce proniknout na iPhone. Má vůbec šanci?