Hlavní navigace

Operation Flaspoint 2: Dragon Rising

29. 2. 2008

Sdílet

Pokračovaní veleúspěšné akce od českého týmu Bohemia Interactive se na konci tohoto roku dočká plnohodnotného pokračování. Jenže tentokrát je už jeho vývoj plně v režii Codemasters. Jak hra vypadá na první pohled?

Pokračovaní veleúspěšné akce od českého týmu Bohemia Interactive se na konci tohoto roku dočká plnohodnotného pokračování. Jenže tentokrát je už jeho vývoj plně v režii Codemasters. Jak hra vypadá na první pohled?



Operace Flashpoint se vryla do paměti hráčů jako hra, která (i přes několik malých nedostatků) oplývala skvělým audiovizuálním zpracováním, realističností (jestli se jednalo o klad či zápor hry necháme na vás) a volností pohybu, jež byla v tomto žánru víceméně nevídanou záležitostí. A přestože se jednalo o těžkou hru určenou převážně hardcore hráčům, prodalo se jí neuvěřitelných jeden a půl milionu kopií. Peníze se jen sypaly, proto bylo druhé pokračování oznámeno již v roce 2003… Pak ale přišla velká rána (rok 2006) – společnost Codemasters, jež vlastní práva na tuto značku, se nepohodla s Bohemií a ukončila s ní spolupráci. Otěže vývoje tak převzala na svá bedra. Vyrovná se tedy dvojka svému předchůdci? Udělali v Codemasters správné rozhodnutí? To všechno jsou otázky, na které budeme moci odpovědět, až po vydání konečné podoby hry. Zatím se můžeme podívat na to, co se pro nás chystá.



Spory o ropu
Děj hry se točí kolem rusko-čínských sporů o zlato, jež se těží na fiktivním ostrově zvaném Skira, který si dva zmiňované státy mezi sebou již pěknou řádku let „přehazují“. V současné době spadá ostrov pod Rusko, které nechce, aby se ho znovu zmocnila Čína. Ta ale odhalila na jeho území výskyt nalezišť ropy, a proto se rychle rozhodla zmobilizovala svoji armádu. Začíná velká invaze na území ostrova Skira. Do všeho se ale zamotá americká vláda, která nakonec usoudí, že Rusko potřebuje vytáhnout z bryndy. Proto se rozhodne Rusku pomoci, ovšem s podmínkou, že získá část ropy, kvůli níž se vlastně tohle všechno semlelo.



„Konečně už počítačem řízení vojáci budou trochu víc „myslet“ a méně se podobat dětem z mateřské školy.“



Již zmiňovaný ostrov Skira, na němž se bude hra odehrávat, je věrnou kopií existujícího ostrova poblíž Japonska, jež se jmenuje Sachalin. Vývojáři slibují, že se budou snažit, aby se ostrov Skira stal téměř totožným se svou skutečnou předlohou. Sice si nejsme jisti, zda to natěšené akční hráče může nějak ohromit, ale to je jedno. Hlavní je, že celý herní svět se bude rozléhat na ploše o rozloze něco přes dvě stě kilometrů čtverečních!



Realističnost vs. atmosféra
První díl charakterizovala možná až moc velká realističnost. Stejně jako v reálném světě, znamenala kulka do hlavy znamenala okamžitou smrt. To je vcelku pochopitelné, ovšem autoři šli tak daleko, že postřelení do nohy znemožnilo hlavnímu hrdinovi postavit se na nohy, a tak mu nezbývalo nic jiného, než se hodně pomalu plazit – a to mohlo některé netrpělivce odradit. Pro ně tedy bylo jediným východiskem vrátit se na předešlý checkpoint, kterých se ale ve hře neobjevovalo zrovna mnoho. V Codemasters se proto rozhodli, že bude lepší částečně opustit vody realističnosti a zaměřit se více na potřebnou atmosféru při boji – podle jejich slov se tak můžeme těšit na největší a téměř skutečný zážitek z boje. Nechme se překvapit, jaký mix nám nakonec vývojáři namíchají, ale řekli bychom, že jestli Dragon Rising bude málo realistický, odradí to většinu hardcore hráčů a fanoušků prvního dílu.



Vlastnosti zbraní jdou dál Zbraně, jež si ve hře osaháme, vycházejí ze současné doby. Tudíž si osvojíme kousky jako M16, M4A1, AK-47 a řada přijde taktéž na sekundárky (M9, Bereta…). Setkáme se rovněž s granátometem, který půjde připevnit pod hlaveň M16. Skutečnost, že bude možné prostřelit zeď a kulky se budou odrážet od určitých povrchů, jsme se dozvěděli již v době, kdy na druhém dílu začali pracovat ještě v Bohemia Interactive. Codemasters proto přichází ještě s větší vymožeností a sice s tím, že lehké kulky ze samopalu změní směr třeba díky větru, nebo vysoké trávě. Díky tomuto „zlepšováčku“ bude míření těžší, než kdy předtím.

V prvním dílu jsme taky měli možnost velet malé skupince vojáků, která pravda nedisponovala moc propracovanou umělou inteligencí. To se ale konečně stane minulostí, jelikož vývojáři slibují, že na veškeré povely budou ostatní reagovat okamžitě, bez nějakého čekání. Konečně už počítačem řízení vojáci budou trochu víc „myslet“ a méně se podobat dětem z mateřské školy. A díky tomu se hra stane ještě svižnější, než předtím.

Žánr: taktická akce Výrobce: Codemasters Vydavatel: Codemasters Multiplayer: ano Datum vydání: konec 2008 Internet: www.codemasters.com/flashpoint2