Oracle a Samsung chtějí spolupracovat - vznikla by koalice proti Apple/IBM

27. 1. 2015

Sdílet

 Autor: Fotolia © ra2 studio
Oracle a Samsung Electronics uzavřely nové partnerství, v rámci kterého budou spolupracovat na dodávání mobilních cloudových služeb. Reagují tak podle všeho na obdobnou dohodu, kterou uzavřely IBM a Apple.

Šéf Oraclu Mark Hud a ředitel mobilní divize ve společnosti Samsung Electronics Shin Jong-kyun se minulý čtvrtek sešli v Soulu, aby probrali podrobnosti svého nového spojenectví, které má Oraclu pomoci získat nové uživatele pro jeho cloudová databázová řešení a současně rozšířit působení Samsungu mezi korporátní klientelou. S informací včera přišel deník Korea Times.

Samsung se již v minulosti spojil s Microsoftem a společnostní SAP. Nedávno pak jihokorejský gigant popřel spekulace o tom, že by měl zájem o akvizici BlackBerry - i když přiznal, že by s touto kanadskou firmou chtěl rozšířit spolupráci.

Oracle se odmítl vyjádřit a ani zástupce Samsungu při žádosti o komentář k této záležitosti nereagoval.

Oracle ve druhém fiskálním čtvrtletí roku 2015 uvedl, že příjmy ze softwaru a cloudu obecně vzrostly o 5 % na 7,3 miliardy dolarů, zatímco příjmy ze SaaS, PaaS a IaaS vzrostly o 45 % na 516 milionů dolarů.

Jak uvedl analytik společnosti Pund-IT Charles King, dohoda mezi Oraclem a Samsungem vykazuje podobné znaky jako nedávno uzavřené partnerství mezi IBM a Apple. „Pokud se ukáže, že Samsung má opravdu zájem o BlackBerry, mohlo by to mít pro Oracle zajímavé důsledky," řekl King.

„I když je BlackBerry pouze stínem toho, čím kdysi bylo, společnost je stále velmi populární ve firemním prostředí a u organizací veřejného sektoru, kam by Oracle a Samsung rádi pronikly.“

bitcoin školení listopad 24

V rámci partnerství se Samsungem Oracle rozšíří distribuci svého softwaru skrze mobilní zařízení Samsungu. Samsung totiž může nabídnout zařízení, která jsou na rozvojových trzích cenově velmi příznivá. Samsung má u firemních zákazníků mnohem větší marže, než když zařízení prodává přímo spotřebitelům. Je tak otázkou, do jaké míry dokáže Oracle přesvědčit své stávající zákazníky, aby přešli na cloudové mobilní služby.

„I když řada firem využívá tradiční software Oraclu, jeho cíle a strategie v oblasti cloudu už tak viditelná není a společnost je v tomto odvětví vnímána ve srovnání s mnohem agresivnějšími hráči na trhu jako někdo, kdo přišel s clouvodými řešeními pozdě,“ dodal King s tím, že „partnerství Oraclu a Samsungu je jistě velmi zajímavé, avšak v současné době je zde mnohem více otázek, než odpovědí.“