Oracle by se tímto krokem stal konkurentem pro Azure od Microsoftu či Heroku od Salesforce, což jsou zatím největší platformy nabízené formou služby na trhu. Yefim Natis, viceprezident Gartneru, očekává, že Oracle představí tuto novinku na výroční konferenci OpenWorld, která proběhne příští týden v San Francisku
Jiní analytici k podobné možnosti říkají, že by sice ze strany Oraclu šlo o riskantní krok, ale byl by logický. George Hamilton, analytik Yankee Group, říká, že Oracle vidí zájem firem o hostované služby a jejich nabídka přináší vidinu většího zisku, než prodej produktů poskytovatelům služeb. Je proto zřejmé, že Oracle by se měl snažit navázat přímý vztah s firemními zákazníky, místo toho, aby to za něj udělal poskytovatel cloudových služeb, kterému Oracle prodá software.
I když by tento krok byl logický v dlouhodobé perspektivě, z krátkodobého hlediska je poměrně riskantní, protože Oracle bude de facto konkurovat sám sobě a produktům, které se snaží zákazníkům prodat. Nicméně podle Natise je zájem o cloudové služby od velkých a osvědčených firem jako je zmíněný Microsoft. Natis očekává, že do konce roku ohlásí řada dalších významných hráčů svoji cloudovou strategii, nedávno se tak stalo u HP (více viz článek HP začíná nabízet infrastrukturu jako službu) a netrpělivě se podobný krok očekává od IBM. Řada firem již netrpělivě očekává, že se cloudové služby přesunou do mainstreamu a právě jejich nabídka od významných hráčů může toto čekání urychlit.
John Rymer, analytik Forresteru, k tomu ale dodává, že velcí hráči se k hostovanému modelu nabídky softwaru přesouvají jen pomalu, protože je pro ně zrádný a dotýká se celého jejich byznys modelu, protože firmy jako Oracle vydělávají z prodeje licencí na jedno serverové jádro. Cloudový model proto pro ně musí být nastaven tak, aby jim udržel stávající zisky. Příkladem je podle Rymera Microsoft, který již udělal ve svém cenovém modelu od spuštění platformy Windows Azure od roku 2008 řadu změn.