Označujte obsah vytvořený AI, chce po Google či Microsoftu eurokomisařka Jourová

Sdílet

 Autor: Evropská komise
Odvážné požadavky velkým společnostem uvedla na tiskové konferenci Věra Jourová, místopřecedkyně Evropské komise pro hodnoty a transparentnost. Společnosti jako Microsoft, Google nebo Facebook by měly podle ní obsah vytvořený umělou inteligencí označovat. Hlavní snahou je zabránit strojově tvořeným dezinformacím.

Po setkání se zástupci signatářů Kodexu zásad boje proti dezinformacím měla tiskovou konferenci Věra Jourová, která velkým společnostem využívajícím generativní AI vzkázala, aby takto vytvořená díla jasně označovala, případně vytvořila technologii pro rozpoznání a označení děl vytvořených právě AI.

bitcoin_skoleni

Hlavním důvodem těchto požadavků je snaha zabránit tvorbě dezinformací. „Pokud jde o AI, nevidím žádný důvod, aby stroje měly svobodu slova“ řekla mimo jiné Jourová ve svém projevu.

TOP IT OSOBNOSTI

Magazín Computerworld dlouhodobě přináší seznam úspěšných mužů a žen v českém IT ve speciálním pravidelném zimním projektu TOP IT osobnosti. Letos představujeme jednotlivé osobnosti i na webu. Nominovat osobnosti můžete i vy prostřednictvím níže uvedeného formuláře.

Do tzv. Kodexu se připojily velké společnosti dobrovolně na základě vzájemné dohody o zabránění šíření dezinformací. V tomto kodexu se nachází velcí signatáři, například Google, Meta, Microsoft, Seznam, Twitch či Adobe. Twitter pod velením Elona Musta z tohoto kodexu odešel, čímž si od Jourové vysloužil varování v podobě tvrdších kontrol.

Autor článku

Kmenový redaktor webu Cnews, kde se zaměřuje především na recenze hardwaru. Pro PCWorld sleduje novinky ze všech možných IT oblastí.