Pády bank jsou zneužívány k phishingu

7. 11. 2008

Sdílet

Britská odpovědná místa oslovila klienty e-mailem s pokusem o vysvětlení situace. Samozřejmě, že v hromadně rozesílaném e-mailu úředníci po zákaznících nechtěli, aby sami e-mailem kamkoliv posílali informace o svém účtu. Objasňovalo se zde nicméně, jak mají postupovat...

Podvodníci využívají každé příležitosti. Krach na Islandu vede k nové záplavě phishingu, který ČR zatím naštěstí nezasáhl. Ne tak ale na západ od nás. Například britští zákazníci poboček islandských bank se nemohou dostat ke svým vkladům. Tak jen samotná Icesave (spadající pod islandskou Landsbanki) má v Británii asi 200 000 zákazníků, kterým zde „visí“ přes 3 miliardy liber. Britská vláda slíbila, že o peníze nepřijdou, respektive budou alespoň nějak kompenzováni, jistotu ovšem zatím nemají.
Britská odpovědná místa oslovila klienty e-mailem s pokusem o vysvětlení situace. Samozřejmě, že v hromadně rozesílaném e-mailu úředníci po zákaznících nechtěli, aby sami e-mailem kamkoliv posílali informace o svém účtu. Objasňovalo se zde nicméně, jak mají postupovat, aby se dostali ke svým penězům, a to včetně postupu na webových stránkách Icesave.
Vzápětí se objevili podvodníci, kteří se pustili do phishingu a pokusili se vytvořit falešnou kopii serveru Icesave. Zákazníci jsou samozřejmě nervózní a mohou na takové podvody snadno naletět – chtějí se ke svým penězům dostat co nejrychleji, podvodníci je ovšem mohou předběhnout.
Postup, který úřední místa zvolila v rámci projektu Financial Services Compensation Scheme, je proto ze strany bezpečnostních firem předmětem kritiky. To, že banky oslovují své klienty prostřednictvím e-mailu, je sice samo o sobě v pořádku, ale v tomto případě se možná mělo postupovat uváženěji.

Zdroj: Computerworld.com

Viz také:
Finanční krize zvýší riziko od insiderů
Limbo hrozí internetovému bankovnictví přes HTML injection

Autor článku