Hlavní navigace

Painkiller - hororová FPS

1. 6. 2003

Sdílet

Máte rádi hororové hry? Potom byste rozhodně neměli opomenout chystanou first person akci od nového polského týmu People Can Fly. Staňte se neohroženým lovcem a vrhněte se do nekonečného boje proti ďábelským posluhovačům temnot.

Kdo by se dnes bál nějakých nadpřirozených sil. Kdo by se bál pánů pekel a jejich posluhovačů. Dnes si lidé žijí ve svém světě „živých“ a pocit strachu zažijí snad pouze při zhlédnutí povedeného hororového příběhu, kterému se však stejně nakonec vysmějí. Je tomu totiž již velmi dávno, co „živí“ zvítězili nad „nemrtvými“. Je to již dávno, kdy hrdinové běhali po světě se stroužky česneku po kapsách a stříbrným křížem na krku. Již není pamětníků, kteří by vzpomněli na jiskřivě zelené plameny, ve kterých se svíjely čarodějnice, proklínajíc vše živé. Lidé již zapomněli na přátele svých prapraprapředků, kteří podlehli temným silám a jejich těla za trest bloudila v blízkosti hřbitovů a márnic. Jejich duše však neodešly na věčnost, nýbrž byly využity jako hnací síla temných pánů - jako vzduch, voda i potrava. Dnes již nikdo nechápe souvislost rodinného dědictví - památnou krabičku s revolverem a pěti stříbrnými kulkami - s dávno zapomenutou hrozbou. Painkiller by však mohl vyprávět. Jeho prací je již po mnoho generací vyhledávat tyto pekelné služebníky a nemilosrdně je zbavovat jejich posmrtného života. Zbavit je tak prokletí a jejich duše vysvobodit z otroctví temné síly. Démoni již neposílají své služebníky mezi lidi, aby získávali jejich duše. Lidé se ukázali jako velmi silný druh, který útok nakonec vždy odrazil. Proto temní pánové rozeseli po celé planetě semínka zla v podobě doupat, kde se pekelní posluhovači shromažďují a rozšiřují jejich zlo.



Painkiller však není ukázkový filmový hrdina, který ze své dokonalé dobroty zbavuje svět zla. V těchto doupatech jsou skryty tajemné artefakty a jiné poklady, které se dají velmi dobře zpeněžit. A proto je také na tuto práci povětšinou najímán. V pěti kapitolách o dvacítce misí se tak vydáte na potemnělá místa, jakými jsou lesy, opuštěné kostely, katedrály, zříceniny, lodní přístav, Benátky apod. Na konci každé kapitoly pak budete muset srovnat svoje smrtelné síly s téměř nesmrtelnými pány zla. Během hry tak narazíte na všechny možné stvůry od upírů, čarodějnic a zombie až po duchy, irské sudičky smrti apod. Je tedy více než jasné, že Painkiller bude hororovou first person akcí s příšerami na každém kroku. Skvělou atmosféru bude hře dodávat temné prostředí, děsivé zvuky a hudební doprovod.



Příběh bude převážně čistě lineární - autoři se nechali inspirovat hrami typu Doom či Quake. Když se v létě roku 2001 začalo na hře dělat, pracovali na ní chlapci z Lemon Interactive, mezi nimiž byl i Adrian Chmielarz. Dostal však chuť vést svůj vlastní projekt a svoji vlastní vývojářskou firmu. Nechtěl se však vzdát této „jeho“ vysněné hry a proto od Lemon Interactive odkoupil licenci. Vznikl tak zcela nový polský tým nazvaný People Can Fly. Adrian prozradil, že všichni z téměř dvaceti tvůrců patří k velkým fanouškům legend typu Doom či Quake a velmi rádi mají i tajemné příběhy a seriály typu Akta-X. Podle toho bude také zřejmě hra vypadat. Těšit se tedy můžete na velmi akční, hororové mise s notnou dávkou brutality, která však ze hry nevytvoří dílka typu Gore či Postal.



Zbraní bude ve hře celkem pět, přičemž všechny budou mít druhý střelný mód. Podle autorů by měly být reálné či právě vyvíjené. Tyto typy však půjdou různě kombinovat, čímž vznikne jakýsi hybrid se zvláštními schopnostmi. People Can Fly pro tuto střílečku vytvořili vlastní engine, který bude kromě standardních vymožeností obsahovat i Havok 2.0 systém (použit například v Deus Ex 2 či v připravovaném Half-Life 2), jenž by měl zajistit co nejvíce realistickou fyziku těles. To, že má být engine velice kvalitní a detailní, dokazuje i fakt, že dokáže během jednoho snímku zobrazit více než 100.000 polygonů.

Též v případě multiplayeru se autoři inspirovali arkádovými střílečkami. Půjde převážně o rychlé a akční multiplayerové módy jako například Deathmatch, One-On-One či Mid-Air. O multiplayeru ani o módech však autoři zatím příliš informací nevydali. Painkiller má vyjít již v srpnu 2003 a role distributora se ujala společnost Dreamcatcher. Jste-li fanoušky hororových her a neodradí vás, když zpoza oltáře občas vyskočí upír s bradou od krve, jeden titul se vám tedy přímo nabízí.

Autor článku