Palm začal přístroje s konkurenčnímu Windows Mobile od Microsoftu nabízet poté, co postupně upadal zájem o modely s jeho vlastním Palm OS a pokoušel se tím korigovat tento pokles. Přesto se však dostal do ztrát, ze kterých se mu nedaří hlavně díky silné konkurenci na trhu smartphonů dostat. Například za první letošní kvartál (který se u Palmu počítá od dubna do června a spadá do něj tedy i začátek prodeje nového přístroje Pre s WebOS) měl ztrátu 164,5 milionů dolarů, přičemž ještě v loňském roce to za stejné období bylo jen 41,9 milionů. Nicméně překonal odhady analytiků ohledně prodeje, za nějž utržil 360,7 milionů oproti 297,7 milionů, které očekávali analytici společnosti Thomson Reuters.
Palm za uvedené čtvrtletí prodal celkem 823 000 smartphonů, což je meziroční pokles o 30 %, nicméně oproti čtvrtému čtvrtletí loňského roku jde opět o nárůst a to o celých 134 %. Meziroční pokles je dán tím, že Palm není schopen korigovat propad prodejů starších produktů, které již oproti nových přístrojům dalších výrobců nejsou příliš konkurenceschopné a nový model Pre je zatím dostupný jen pro zákazníky operátorů Sprint v USA a Bell Mobility v Kanadě.
Palm však podle slov svého CEO Jona Rubinsteina podepsal smlouvy o distribuci přístroje Pre i s dalšími operátory a ještě v letošním roce by se měl dostat do nabídky společnosti Telefónica na evropském kontinentě. Současně se chystá i další přístroj s WebOS s názvem Pixi a ten by měl být k dispozici v USA u Sprintu také ke konci letošního roku.
Rubinstein také obhajoval ne příliš dravé počáteční prodeje Palmu Pre, obzvlášť ve srovnání s předchozím modelem Centro, který se stal nečekaným hitem. Nízké počáteční prodeje byly údajně dány tím, že tento smartphony byl v nabídce pouze jednoho operátora, ale nakonec by jej mohlo nabízet až 30 operátorů s globálním záběrem, dodává CEO Palmu.
Pro blízkou budoucnost se plány Palmu budou soustředit jen na vlastní WebOS a i když v nabídce budou stále figurovat ještě po nějakou dobu starší modely Treo s Windows Mobile a Centro s Palm OS, je nyní hlavní prioritou podpora nového operačního systému postaveného na bázi Linuxu. I když toto rozhodnutí Palmu pravděpodobně pozici Microsoftu na trhu s mobilními operačními systémy nijak výrazně neotřese, nebude to pro tohoto giganta zcela příznivá zpráva, protože dosud považoval Palm za partnerskou firmu a v době, kdy roste konkurence na trhu smartphonů je ztráta každého spojence nepříjemná.