Hlavní navigace

Panasonic a Xpand chystají standard pro 3D brýle

30. 3. 2011

Sdílet

 Autor:
Společnosti Panasonic a Xpand oznámili vlastní projekt vedoucí k vytvoření standardu 3D synchronizačních LCD brýlí.

Ještě nedávno to vypadalo, že si každý výrobce bude vyrábět své vlastní 3D brýle nekompatibilní s jinými značkami, a najednou letos tu máme už minimálně druhou snahu o navržení a prosazení jednotné standardizované platformy 3D brýlí.

Vedle první iniciativy CEA (viz níže) se nyní nechal slyšet japonský Panasonic, že spojuje síly s výrobcem 3D brýlí společností Xpand, aby prosadili standard M-3DI jako ten hlavní na trhu domácích televizí, počítačů i kinosálů. Samozřejmě snahou je zapojit co nejvíce společností.

V první fázi by se mělo pokrýt nejběžnější připojení pomocí infračervených paprsků, pozdě bude zahrnuto i Bluetooth, které se ve stále větší míře objevuje na nejnovějších modelech 3D televizí. Bude zajímavé sledovat, jak se situace vyvine, protože k iniciativě Panasonicu se logicky příliš nehrnou jeho konkurenti, už jen protože to nevypadá marketingově příliš dobře. Na seznamu potvrzených zájemců také chybí giganti jako Samsung či Sony:

Changhong Electric
FUNAI Electric
Hisense Electric
Hitachi Consumer Electronics
Mitsubishi Electric
Panasonic
Seiko Epson
SIM2 Multimedia
ViewSonic
X6D Limited (XPAND 3D)

Jako první přišla s veřejnou iniciativou americká organizace Consumer Electronics Association (CEA), která započala proces vedoucí ke standardizaci 3D brýlí používaných u dnešních spotřebitelských 3D LCD či plazmových televizí. Jde o modely brýlí s LCD záklopkami, které jsou s televizí synchronizovány prostřednictvím infračervených paprsků.

Cílem snažení CEA je sjednotit komunikaci brýlí (IR interface) s televizory tak, aby bylo možné 3D brýle různých značek používat s 3D televizory jiných výrobců. A to i tak, aby například na trh mohli vstoupit jen výrobci speciálních brýlí. Snaha je užitečná i díky tomu, že dnes se už 3D televizory často prodávají bez 3D brýlí, či maximálně s dvěma páry, a zákazníci jsou tak nuceni si shánět další. A to může být problém například u dětských modelů.