Parabellum - německá legenda

4. 10. 2007

Sdílet

Hrát Counter-Strike už vám připadá trapné, nemoderní či dokonce nevkusné? Hledáte něco nového, svěžího a originálního? Možná jste to právě našli. Hoši z Acony pracují ve dne v noci, aby chystaným titulem překonali rekordy nemilosrdné konkurence.

Hrát Counter-Strike už vám připadá trapné, nemoderní či dokonce nevkusné? Hledáte něco nového, svěžího a originálního? Možná jste to právě našli. Hoši z Acony pracují ve dne v noci, aby chystaným titulem překonali rekordy nemilosrdné konkurence a splnili vše, co naslibovali.



Kdo by neznal pistoli parabellum P-08, oblíbenou válečnou zbraň z dílny Rakušana George Lugera, jenž pro ni vyrobil i patronu 9x19 mm – dodnes nejoblíbenější a nejpoužívanější muniční kalibr. Mezi lety 1908 – 1945, tedy sedmatřicet let, z ní střílelo na milióny německých vojáků. A právě tato zbrana dala jméno připravované akční hře německého vývojářského týmu Acony, který čímž jí tak skládá jistě zaslouženou poctu.



Parrabellum bude taktickou akcí viděnou z pohledu první osoby, navíc zaměřenou převáně na multiplayerová klání hráčských týmů. To jsou sice herní prvky veskrze dosti ohrané, nicméně si na ně v momentální next-gen éře troufají jen zkušenější studia. O to překvapivější je, že se do vývoje hry určené pro masové hraní on-line multiplaru pustilo takřka neznámé studio, které nemá na kontě zatím žádnou hru. Acony je nezávislá společnost, jež financuje vývoj z vlastní peněženky. Vzala si tak na sebe možná až moc velké sousto, neboť hra podle obrázků vypadá spíše vysokorozpočtovou záležitost. Proto je tu nejspíš spolupráce s firmou Massive Network, která zařizuje in-game reklamu – tudíž se občas během hraní připrate na billboard s reklamou na nějaký ten nový vysavač.



„ Teroristé hrozí pravou atomovku, což pohání dopředu tým Delta Force a přidává na nátlaku ze strany vedení.“



Bomba!!!
Obligátní konfrontace mužů zákona se zlými teroristy jsou nyní v módě, bohužel nejen ve virtuálním světě. Americký New York je těmito neštastnými konflikty přímo prolezlý. I v Parrabelluse fiktivní boj neodehrává nikde jinde, než ve městě obecně nazývaném Liberty City, Big Apple nebo, chcete-li, Město hříchů. Vzhledem k jeho velikosti nebude v exteriérech lehké najít teroristy ukrytou – podotýkáme, že hra neoperuje s ledajakou plastikou C4. Teroristé hrozí pravou atomovku, což pohání dopředu tým Delta Force a přidává na nátlaku ze strany vedení.



Možnost hraní v singleplayeru se zde, stejně jako v CS, nabízí jako řešení pro hráče bez připojení k internetu. Singleplayer je oproti hře po síti dost odlišný, protože se změní pár podstatných detailů, a sice že jedinci s umělou inteligencí pochopitelně nebudou schopni taktizovat stejně, jako vaši přátelé ve hře po síti. Prozatím není jisté, zda se půjde v módu pro jednoho hráče přidat i ke „špatné“ straně – tak či onak, martírijím s bombou nevyhnete.



Princip misí je na první pohled jednoduchý a víceméně se řídí podle zaběhnutého scénáře. Bojují proti sobě dva týmy, přičemž každému jde o něco jiného. Delta Force tým musí zneškodnit výbušninu a to v limitu určeném tikajícími hodinami připevněnými na jejím těle. Teroristé zase musí svůj explozivní dáreček za každou cenu bránit, což je staví do defenzivní role, v níž je v realitě asi jen tak neuvidíme.



K překonání legendy síťových FPS by pohoupouhá hra proti padouchům s umělou inteligencí samozřejmě nestačila, a proto se těšte hlavně na rychlou, arkádovitou a v mnoha směrech i taktickou MMO řezbu. V multiplayeru vypadá hra dosti odlišně, jelikož nad probíhajícím konfliktem debatují skuteční lidé. Napřed se tedy oba týmy dohodnou na atributech dané lokace, kde dojde ke střetu – tým, řekněme těch, jenž se zrovna nedrží zákona, navrhne mapu. Garda s dobrými úmysly si zase zvolí, ve kterém sektoru mapy začít s protiútokem a prohledáváním. Než začnou obě strany bojovat, mají možnost si vybrat z rozsáhlého arzenálu zbraní, kde je narozdíl od Counter-Striku vše zadarmo. Najdete zde klasické pistole (příjemný by byl bonus v podobě odemykatelné P-08), pušky na blízko i na dálku a v neposlední řadě také raketomety silnějšího kalibru.



V hlavě vám nyní možná vyvstávají pochybnosti o nevyrovnané hře. Řešení je celkem prosté – arzenál zbraní každého člena je velmi omezený, tudíž třeba raketometčík žádným dalším kvérem kromě nože nevládne a ještě k tomu má do raketometu k dispozici jen tři rakety. Nečekejte ale žádné zbraně z daleké budoucnosti, hra je zasazena do současnosti. Když už jsme u inventáře, musíme zmínit i jeho vliv na rychlost pohybu vybrané postavy – kapsy totiž ani tady nejsou bezedné, takže se vám za opasek vejde jen určité množství zbroje. Vybírat si můžete i z neprůstřelných vest a jiných doplňků, jenž vám hodněkrát zachrání život.



Pokročilá matematika a fyzika Nelekejte se, nebudeme vás z těchto „populárních“ předmětů zkoušet. I když matematika a fyzikální model sehrají v Parrabellunemalou roli, jelikož je pohání zbrusu nový Unreal Engine 3, prověřený třeba desítkovým BioShockem. Každá hra si naštěstí vypůjčený engine upraví podle svého gusta, takže nečekejte žádný Unreal Turnament 3 vzhled – New York vypadá na screenshotech vskutku náramně. A když už jsme nakousnuli fyzikální model, Acony chystá velký technologický pokrok zejména v interaktivitě prostředí. Představte si to takhle – přibíháte se svým týmem do velké místnosti plné krabic a převrácených stolů. Nikdo neví, zda je nepřítel zrovna tady přítomen. Když už se váš Scout nadechuje, aby oznámil „all clear!“, ozve se cinknutí a dopad nějakého tvrdého tělesa. Po menším šoku zjištujete, že jde o granát. Jako velitel se musíte zachovat zodpovědně vůči svému týmu, tudíž vykřikujete „visual contact with enemy, move to cover!“. Náhle se však vynořují desítky nepřátel s kulomety a nevypadá to pro vás vůbec dobře. Schováte se do krytu a slyšíte jejich taktické, tiché a rozvážné kroky. Najednou vás napadne spásná myšlenka – co takhle střelit do plechového zátarasu vpravo naproti vám? Vytáhnete svůj samopal a vyprázdníte zásobník do plechu. Ten ale vystřelené kulky odráží a směruje je přímo na protivníka. Fyzikální model tedy bude detailně propracovaný, při čemž se zaměřuje nejen na odrážení kulek, ale také na realistické stíny, vodu a krev.

Ačkoliv se konflikty odehrávají v New Yorku, designově nejde o žádnou jeho přesnou kopii, to přiznali i sami vývojáři. Když však budete pozorní, zahlédnete ku příkladu Empire State Building či známé mosty a Central Park, kde se mimochodem bude bojovat také. Podíváte se jak do interiérů různých továren či obytných budov, tak do exteriérů.

Kdo zvítězí? To zatím nemůžeme říct. Abychom to shrnuli – Parabellum vypadá na nadějnou FPS odehrávající se v New Yorku, hráč si může vyzkoušet jak singleplayer, tak multiplayer a má k dispozici rozsáhlý arzenál zbraní. Trošku se však obáváme případné linearity. Parrabellum nevyjde jen na PC, ale i na konzole X360 a PS3, takže je opravdu na co se těšit. Hry se dočkáme v druhém pololetí příštího roku.

Žánr: first person střílečka Výrobce: Acony Vydavatel: Multiplayer: ano Datum vydání: 2. pololetí 2008 Internet: www.parabellumthegame.com